Vice Versa

Sometimes we cannot expect people to accept our opinion...

Hmm tu apa yang aku pelajari hari ini... Jangan paksa orang untuk terus terusan menerima pendapat or idea kita. ..Mengharapkan kata-kata yang baik-baik sahaja terhadap kita... Beb, aku lebih rela lah kalao orang tu punyai perangai like perengus, suka membebel, annoying daripada berpura-pura baik, sedia menerima pendapat then bila ada yang kurang bersetuju dia pun sama-sama pulak menghentam. Padahal mula-mula setuju.. Dekat sini dah menunjukkan sikap keikhlasan tu. Ini, depan baik tapi belakang cam jamban... Oh noe~


Kau pun bukan perfect sangatt!!

Beb, sebaik-baik manusia tu, rasa diri lebih hebat dari orang lain masih tetap ada. Selalu merasakan yang diri dia sempurna.  Sehingga langsung tak mahu menerima pandangan orang juga rasa diri sentiasa betul. Tak salah terima pendapat, kalau tak suka cakap dengan cara yang bermoral. Jangan nak argue tak tentu, tak pun perli memerli.  Kita mengharapkan orang lain menjaga hati dan perasaan kita, begitu juga sebaliknya.. kan?

So, 



Comments

  1. yea betoi tu.. selalunya orang macam ni susah nak work dalam kumpulan..

    ReplyDelete
  2. haha~ tu sekadar pandangan dari semua yang terjadi di sekeliling.. Kadang-kadang orang yang rapat dengan kita pon kita tak leh nak percaya.. Adoii yay!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts