Aku & Lagu Sekolah Rendah

Aku terkejal pagi-pagi tadi.. Sebab aku terlewat bangun.. Abes lah....dah lah harini budak-budak sekolah start sekolah. Lintang pukang..  Beria aku melenjan viva forever tu. Tapi akhirnya hati aku sentap balik...Pasal?? Pasal..

"Pasal apa tak jam pulak ni??"  Ciss...sia-sia aku keluarkan peluh kudrat keringat ni pagi-pagi buta...*meratap. Mungkin kerana ramai yang bercuti untuk hantar anak-anak kesekolah kan. Al Maklum le permulaan persekolahan untuk murid tahun 1.

Pezal Ismail dengan Fara Fafau harini bercerita pasal Lagu Sekolah Rendah. Aishhh...Terasa macam nak capai je telepon aku yang tak seberapa mahal sikit dari telepon Kema tu, call dorang nih... Aku dah dengar 2-3 orang yang call mrike nyanyi karoke lagu sekolah rendah... Tercabar pulak... Tapi, tak kan la pulak kan, tengah drive.. Last solution, aku melalak sendiri dalam kereta nyanyi lagu sekolah rendah aku!! Amekk...

Taching seyall tengok bach sekolah nih....
BERILMU, BERDIKARI, BERJAYA,
COGAN KATA KAMI KITA,
SK WANGSA MAJU 2, 
KAMI TETAPKAN BERBANGGA,

MARI MENUJU KE MEDAN JAYA,
DENGAN PRINSIP RUKUN NEGARA,
HARMONI SESAMA KITA,
DI BAWAH BENDERA MALAYSIA,

MARILAH KITA...
BERSATU PADU BERSAMA,
BERJASALAH SENTIASA, 
UNTUK NUSA DAN BANGSA....

Layan...~
Akulah bekas budak sekolah rendah yang patriotik...!

Comments

Popular Posts