Tuesday, January 10, 2012

'Cemburu' is Jeles

Setiap orang pasti dapat merasakan gemuruh
dalam dadanya saat cemburu merasuk di seluruh urat nadinya.
Bila itu yang terjadi saat anda cemburu,
ada tip yang dapat anda lakukan.......

1*. Tarik nafas dalam-dalam lalu hembuskan sekuat mungkin,
lakukan ini minimum 50 kali.... dijamin anda akn letih dan lupa pada rasa cemburu itu.

2*. Minum air suam paling sedikit tiga gelas.

3*. Dengar lagu rock kuat2 dan ikutlah bernyanyi.

4*. Simpan semua benda-benda yang mengingatkan anda padanya.

5*. Pergilah ke pantai, pandangi lautan bebas dan hiruplah udara segar sebanyak mungkin.

6*. Alihkan fikiran pada hal-hal lain yang lebih positif.....

7*. Jangan makan makanan berlebih, takut akan menambah masalah baru.

8*. Menangislah sepuas hati....itu kekuatan wanita..

9*. Buat solat tengah malam. Mohon keampunan yang Maha Esa. Minta pada-Nya hilangkan perasaan cemburu dalam hati tu.. Mudah-mudahan.! InsyaAllah~


*** Jangan pulak ko tuduh macam-macam, cerita perihal buruk, menfitnah orang yang ko cemburukan tu dekat orang lain...kan. Tak baik la sifat macam tuh. Apa yang ko canangkan pun belum tentu orang nak caya. Tak ke itu menunjukkan keBODOHan diri sendiri. Canang cerita satu alam supaya orang lain tak suka orang yang ko cemburukan tu... Tu namanya cemburu tak bertempat. Tak elok la perangai macam tu... Emmmmm....maluuuu kok orammmm!! ***


_________
legnOte : No.9 .. Tak ada cara yang lebih baik melainkan bersujud kepadanya.

9 comments:

  1. ahakz..agak sukar cmburu..tp sekali cmburu siapla..haha.

    ReplyDelete
  2. cemburu?kadang2 je.selalu tak pun..hihi...nak cemburu kene bersesuaian dgn keadaan kan..asik cemburu je nyampah jgk nnt,.nak ajk CM join GA photographr..

    http://mayandhanis.blogspot.com/2012/01/ladies-photographer-giveaway.html

    ReplyDelete
  3. cemburu!!!!kita cemburu!!!satu je!!!tp tu xleh nak ubah dah!!!2 sbb kita cemburu!!!

    ReplyDelete
  4. aku paling setuju yg no.9 tuh..dan yg bawah skali tuh..tak perlu la sampai nak menfitnah orang..cukup la kita fikir balik kekhilafan kita, tak semua manusia sempurna..

    ReplyDelete
  5. yui;
    bagus la yui. Cemburu ni selalu makan diri balik.

    cik may;
    thanks sbb ajak join. Hikss~

    anitoo;
    nak wat cane dah tak le nak ubah kan, yang ani tetap anak sulung....kihkihkih~

    mekjangok;
    Betul-betul.. Sepatutnya kita perlu fikir semula apa kekilafan diri kita yg pernah kita wat kat orang lain. Betulkan semula apa yang dah kita buat. Kemaafan tu tak perlu keluarkan modal langsung.

    kema;
    tak emo pun kema.... Ni sekadar perkongsian. aku pun ada gak wat silap, cemburu tak bertempat... Tapi bila fikir balik...tak mendatangkan hasil langsung cemburu2 ni. diri sendiri yang sakit sebenarnya.. orang tu tak efek langsung pun.

    ReplyDelete
  6. its true..xpyh pk2 lg aze yg lps2..wat semak kpla ko je..semua org wat silap (peringatan utk aku jg)..

    ReplyDelete
  7. yep.... aku tak mo pikir da..hihihi~ nak menjalani hidup dengan tenang dan aman tahun 2012 ni.....

    ReplyDelete
  8. sy bangga jd anak sulung..walaupun xda a****g n k***k...hehhehe..be strong..
    2012 ni, azam jgn mkn roti canai tetap di hati...hahahha

    ReplyDelete