expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, January 15, 2013

Tiang Agama

Dah solat Isya? Hmm...

Al maklum la.... kadang-kadang waktu-waktu macam ni badan dah rasa penat. .... Nak pulak melayan FB, blog sambil bersantai atas katil....jap lagi, lena lah... Tak pun dah berbaring depan TV lepas solat maghrib tadi..rancangan pun tak berapa nak best, mata tu dah ditiup-tiup syaitan yang bergayut.. Solat Isya' tu terasa malas la pulak.......Katanya nak lelap sekejap, hanyut sampai ke Subuh. huhuhhuu~ 

Serious, aku bercerita melalui pengalaman sendiri. Bukan cerita hal orang okey.. kekkeke... No body perfect. Kadang-kadang liat juga especially time solat subuh. Aduhaiiiii....... Takpe, berusahalah kita perbaiki diri sementara berpeluang ni. 

Apa pun, peliharalah solat, kerana solat tu adalah tiang keimanan kita.. Bayang diri kita...

Hmm .. Tak kisah la bila-bila pun nak solat... Isya' waktu yang panjang kan. yang penting jgn culasss!! hee~

Aku ada sesuatu nak berkongsi ngn korang... ni...

Bacaan duduk antara dua sujud

Benda yang kita selalu ucapkan. Setiap hari  di setiap solat lima waktu. Tapi tak pernah sekali pun nak tau apa maknanya.....

Padahal sebenarnya ia adalah doa untuk diri kita sendiri... Jadi, bacalah dengan kesungguhan, dengan tertibnya... mengikut rukunnya... Cantik dengan toma`ninah nya...

Semoga Allah SWT mengangkat setiap solat kita....

‎"Jangan fikirkan bila kita akan MATI. Tapi fikirlah bagaimana kita akan MATI . Mudah-mudahan kita semua akan MATI dalam ISLAM, IMAN dan DIMASUKKAN dalam SYURGA.."


**pssst.....aku pon sedang berusaha untuk menampal setiap lubang-lubang cela ni.... 

8 comments:

  1. sama2lah kita tampal lubang2 yang perlu ditampal tu kan... ^_^ In Shaa Allah... Amin...

    ReplyDelete
  2. btul..tu sbb ustaz don kata smbahyang tu maksudnya DOA..dari mula smpai habis semua kita baca itu doa..

    ReplyDelete
  3. 8 doa yg selalu kit sebut dalam sehari ..

    ReplyDelete
  4. kadang2 kita terlupa... terima kasih...

    ReplyDelete
  5. itulah..setiap apa yang kita sebut dalam solat adalah doa kan sebenarnya..

    ReplyDelete
  6. yepp betul2.. nobody's perfect, but trying to be insyAllah.. Aamiin :)

    ReplyDelete
  7. berubah ke arah kebaikan sgt2 dinantikan allah s.w.t..dia mahu umatnya berubah utk kebaikan di akhirat nanti..:)banyakkan lah amalan..insyallah..:-)

    ReplyDelete