Travelog Sarawak : The Ceremony


Tak banyak yang aku nak ceritakan pada majlis resepsi kak nor ni, sebab setiap gambar ada cerita. hehe...

Bukan...

Seperti juga majlis kenduri kahwin di Semenanjung, majlis perkahwinan dekat sini tak banyak bezanya. Ada pun majlisnya berlangsung lebih awal dan lebih cepat tamat dari majlis kahwin kita di semenanjung. Maksudnya? Ohh...

Kalau dekat Semenanjung a.k.a Malaya (as what Mok said masa kami sembang dekat dapur...)majlis bermula pada jam 11 pagi dan berakhir pada jam 4 petang, tapi dekat Borneo ni, majlis akan bermula seawal jam 10 pagi dan berakhir pada jam 1 tengahari. Wowwww tak?? hAA.. Memang wooowwww lah kan. 3 jam je majlis berlangsung. Petang dah boleh lepak sakan. Kita ambil kira juga waktu dekat sini kiraan jam dia lebih awal dari kita di Semenanjung. Dalam tempoh dua hari aku dan kawan-kawan dekat Borneo ni, Subuh kita orang nak terlajak memanjang. Celik mata jam 6.30 pagi tapi suasana macam nak dekat 7 pagi kecerahan dia. Memang lintang pukang mencicit masuk toilet ambil wudhu. 


Acara bersanding pun agak simple, dan sama juga macam kite di Semenanjung. Ada cameraman yang snap gambar.. haha~ Tak, ada acara tepung tawar. Tapi yang tak ada adalah makan beradap. Ye!! Makan beradap tak ada dalam senarai acara majlis, yang ada  cuma acara makan 'biadap' oleh kami...hehe~ bak kata intan la... Lapar beb, wa cakap lu.! Dari pagi tak makan sarapan. Sebagai seorang pengapit pada hari kejadian, amat biadap sekiranya pengapit itu makan mendahului pengantin. Wahaha~ Aku memang lapar betul sampai pg curi makan masa pengantin tengah fotoshoot dengan family, kawan-kawan, hadirin yang hadir. Peluh lap sendiri katanya. Sebab pengapit dah ngap dulu...


Salah satu acara yang fames di majlis perkahwinan kat Sarawak ni yang surely aku pasti, haha~ Yang memang pasti ada, adalah karaoke.! Oh....malam sebelumnya, siap ada pertandingan karaoke lagi... Yang pasti kami terlajak tido sebab penat sangat berjalan ke Serikin. Sampai tak sedarkan diri  malam tu sepatutnya kami attend aktiviti berkaraoke. Hehe...Maafkan kami.!


Ini...... Photoshoot lagi. Kami dibawa sekali kerana diperlukan untuk menjadi bidadari. Ehhh...kite pon nak camwhore  camwhore juga okey..!!

Fantastic 4!
It's time to go home..! Ooow....sangat penat beb...!



**pssst...gambar bidadari tak ada disini sebab ada kat pakcik kamera men... Harap maklumz!


OK next.........

Comments

  1. wah...seronoknya...

    majlis diaorang 3 jam jer? wowww... kat sini sampai 4 petang...betul2...lepas tu dah bley lepak2 dah...

    ReplyDelete
  2. Entah2 camera cameramen tu meletup sbb simpan gambar ko.. Huhuhu

    ReplyDelete
  3. majlis 3 jam kalau kat sana, kalau kat sini yang 3 hari 3 malam pon ada! hehehehehehe

    ReplyDelete
  4. ye la... kalau mula pukul 11 alamatnya kebulur la... dah la sana cepat siang sejam awal...

    ReplyDelete
  5. @Farah Waheda Wahid
    tu la....memang kejap betul majlis dia...~

    ReplyDelete
  6. @Khai faiz

    siut btl ko ni khai.....tergamak...!!

    ReplyDelete
  7. @elise eijal

    elise, bkn takat 3hari 3mlm....
    7hari 7mlm pon ada...huhuhuhu~

    ReplyDelete
  8. @Tukang Karut
    huhuuuu...tu sbb pengapit dia kebulur .... cabut dulu tinggal pengantin..hikhikhik >___<

    ReplyDelete
  9. keke..haahkan masa dia awal sejam dr semenanjung. ms sampai pertama kali kat tawau(bukan sarawak), sampai kul 8mlm, tapi dah rasa mcm 10mlm..

    ReplyDelete
  10. kemain ko karok bagai..

    nasib x guruh ribut petir je malam tu..

    ReplyDelete
  11. ta tertarik dgn gambr no2 last dari bwah...best photo .5 bintang ta beri tau.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts