Review Filem : X-MEN FIRST CLASS



Yep.! Ini movie yang latest aku tonton dengan kawan-kawan ofis semalam.! Nama pun 1st Class kan, cerita dia pun memang first class!


Ini merupakan cerita permulaan yang lebih memfokuskan kepada  permulaan persahabatan antara Prof. Charles Xavier  dengan Erik @ Magneto (yang punyai kuasa megnet), kumpulan X-Men yang asal seperti Raven @ Mystique, Hank @ Beast (bagaimana berlakunya pemprosesan dirinya kepada keadaan luarbiasa itu), Sean Cassidy @ Banshee (kekuatan dia bole terbang ngn mengeluarkan bunyi ultrasound), Alex Summers @ Havok (yang pada mulanya memilih untuk hidup sendiri dalam penjara sebab tak boleh kawal kuasa sendiri), Angel yang ada sayap utk terbang dan boleh mengeluarkan air liur berasid dan Darwin yang bersisik dan boleh bernafas dalam air.

Kemudian mereka ni bersatu untuk bertarung dengan si jahat (Sebastian Shaw), yang menjadi dalang kepada pelancaran peluru berpandu ke atas Cuba.! Sebastian Shaw ni pun ada juga Mutant dia sendiri, iaitu White Queen yang boleh change body jadi diamond,  Azazel yang boleh invisible., dan  Riptide (berkeupayaan untuk mencipta angin pusaran kuat dari tangannya.)





Syok kan? Magneto ni juga ada sejarah hitam dengan Sebastian Shaw ni masa kecik-kecik. Sebab tu dia beria-ia nak hapuskan Sebastian Shaw ni.! Tapi dihalang oleh Prof. X.. Akibat dari perbezaan pendapat dan tujuan mereka decide untuk ikut haluan masing-masing. Prof X ada mutant sendiri dan Magneto ada mutant sendiri.! 

Disinilah bermulanya Xavier School For Gifted Youngest.. yang melahirkan team mutant yang cool macam Cyclops, Jean Grey, Rough, Storm, Wolverine, Gambit dsbgnya.! 


legnOte : Selamat menonton!

Comments

  1. ku dapt rsakan xdpt tgk cter ni coz dia dh tgk!!

    aishh...besh je gayanya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts