expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, June 10, 2011

Pokok pangkal, Hati

Tak puas hati? Kicik hati? Saket hati? Alahai...macam-macam kan.

Apa yang penting hati tu... Biar ikhlas.! jangan berprasangka, jangan ada iri hati... Jgn dok bercerita pot pet pot pet... perihal orang sebab secara tak langsung orang pun bercerita perihal kita juga. Dan orang yang mendengar tu korang percaya ke yang dia tu tak menyampai.? Sure? Pasti dia tak sampaikan? Kalau menyampai benda soheh nasib la.. tapi kalu CNN yg tambah ajinomoto bagi sedap macam ne? Tak korang yang naya? Aduiiiyay...

Kan lebih baik kiranya, apa yang kita dengar tu kita jadikan sebagai panduan untuk meningkatkan lagi diri? Improve mana yang buruk seperti mana apa yang orang soksek kan itew..

Bagi mereka yang dok mencucuk tak tentu hala sana sini tu, udah-udah la.. Tak kemana nye. Awak dok cucuk orang tu, duk cucuk org ni...bagi hubungan orang porak peranda.. Apa motif? Boleh tingkatkan prestasi kerja ke? Tak kan ...

Kita semua dah dewasa, dan boleh berfikir sendiri, buat keputusan sendiri adalah yang terbaik. So, apa kata gunakan kelebihan itew untuk menilai baik buruk yang berlaku.

_________
legnOte : Ya, aku pun bukannya baik, masih berusaha untuk menjadi yg lbh baik..!

10 comments:

  1. eh jap jap..something fishy ni..ko ada masalah ngn aku ke ni??ape meaning word ko tu?

    ReplyDelete
  2. yg penting, bukan kite yg serumah ni... mu jange risooo....! xdak apa pon...

    ReplyDelete
  3. gud!!ilang satu curious aku..=p

    aikkk..mana comment itu??

    ReplyDelete
  4. ish...kne banned plak aku pny blog ni karang.....erkkk...~ kema : sile jgn fishy apa2 ye.....nehehe~

    ReplyDelete
  5. oo xpe2..gud2..removed comment spy blog tidak dibanned..

    ~ayat baru: aku banned ko punya blog kang..ngeh3..~

    ReplyDelete
  6. "aku banned ko punya blog kang..ngeh3.." ~LIKE...

    ngehehehe~

    ReplyDelete
  7. ~comment end~

    matik lau kpsu tau aku layan blog, pemplet lom siap oiiii...ok babai.. =p

    ReplyDelete
  8. cik muda!!

    slmt hari lahir tau!!!

    nak kek!

    ReplyDelete