Monday, December 12, 2011

L.O.V.E.?? A simple A B C . . .

Membisu itu lebih baik . . . 




Berchenta . . .

Macam ni...

SUMBER

Aku sukakan sesuatu yang mudah. Macam gambar ni. Sesuatu yang tak buat aku untuk memikirkan sesuatu terlalu lama. Memikirkan tentang perasaan yag entah bila akan dibalas? *oh noe!

K u s u t

Bila kusut kita terpaksa beli conditioner. Betul ? Lagi bagus kalau pakai yang memang dah 2 in 1. Shampoo plus conditioner. 'Bergembira' mungkin? Tu pilihan masing-masing.

Mudah. Betul?

Tapi, bila berbicareeeee soal C I N T A ni. Yang mana dia ni datang dari hati. Tak boleh la ko nak samakan dengan rambut. Kan? Rambut tak ada darah. Hati ada. Rambut kaler hitam, hati kaler merah. **tapi yang perokok tegar aku rasa korang patut xray semula hati korang. Sebab aku tak pasti dalam hati tu taman dia dah hangus ke tak. . . Hee!

C I N T A 

Dia mudah. Saling memahami. 

KEPERCAYAAN+KEJUJURAN+KESETIAAN = KEBAHAGIAAN

Betul?

Tu je rasanya interpretation aku pada C I N T A. 

Bagi yang goyah, nilai balik rasa KESETIAAN korang pada pasangan, berapa dalam rasa KEPERCAYAAN tu waktu ni. Apakah korang pun masih lagi tanamkan KEJUJURAN dalam diri korang? Kalau semua tu tak ada dalam hati korang sendiri, jangan la mengharap yang pasangan korang tu patut setia kat korang, jujur kat korang, percaya kat korang. Noe way! 

P E N G K H I A N A T A N ?

Memang menyakitkan. Tapi, ni lah lumrah. Betul? 
Tiap yang manis pasti ada pahitnya. Semua orang tau. 
Masa kecik dulu pon korang memang dah belajar perkataan berlawan kan? Tak? Memang ko nak kene tampar kan? Grr!!

Jadik, deserve it.! Nak sangat bercinta? Hehe..
Tapi jangan terlalu kusut. Bila dah orang tak nak, lepaskan. Biarpun hati terluka. Perit memang perit. Tapi...
Korang perlu tau,
Korang masih ada YANG SATU yang menyayangi dan mencintai korang sampai hujung nyawa. 
Ya, di atas sana.! 
Paling kurang 2 minggu korang dah sembuh dari luka tu. Tapi kene berusaha la kan? 
Tiap yang berusaha pasti ada pulangannya. Betul?

Ok..ok!

Bagi yang belum bercinta, atau yang mengharapkan cinta, 

Jom, layan lagu CINTA TERAGUNG  NI...

"Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku . . .  "

Doa adalah sesuatu yang paling jujur dalam dunia. Tak siapa yang tahu kecuali ko dan MAHA PENCIPTA. Kan?

Cinta tu mudah, jadi jangan sukarkan dia dengan kekusutan diri korang. Okay?!

5 comments:

  1. bila cik muda memulakn bicara soal cinta..

    hati ini meronta2 bertanya..

    siapakah gerangan si dia.

    ececeh..hehe..stuju sume di ats!

    ReplyDelete
  2. sakit mmg sakit.... tp suatu masa nt kta akan terpk, bodoh sgt masa putus cinta.. tak selera makan la, nangis bagai nak rak.. hahahaha.. cinta la sangattt.... hampeh..

    ReplyDelete
  3. baju aku kusut wei... hari2 kena gosok...

    ReplyDelete
  4. yui;
    tiada gerangan siapa-siapa...hiks.!

    amoi;
    tul ler...cam hampeh jer...cinta le sangat. tapi satu ape pon tak de.hihi~

    khai;
    wei, baju bukan kusut wei, baju komot...ngekkk...~

    anon;
    Sile selamatkan hati kamu dari cinta...

    ReplyDelete