Review Filem : MR POPPER'S PENGUiNS


Dah tengok?? Dah? Blom? Ha...! Memang gelak la korang... 
Aku tengok dengan schoolmates Ahad aritu.! Lama dah. Ni baru sempat nak review.. 

Part ni memang comel gile! 

Actually, penguin ni adalah hadiah terakhir dari papa Incik Popper. Dari dia kecik sampai dia besar, ayah dia mengembara dan tak pulang-pulang.... Sedey sket la bile part yang last dia bercakap dengan papa dia tu.!

30 years later..
Dia dah besar dan berkahwin dan ada dua orang anak.. Tp perkahwinan tu tak sampai ke penghujung, dia seperate ngn bini dia.! Dia bekerja sebagai perunding jualan dan bercita-cita nak ada sebuah perniagaan sendiri.. Kemudian dia ditugaskn untuk beli sebuah bangunan lama, Tavern tak silap aku nama bangunan itu.. Tapi makcik pemilik Tavern ni sangat-sangat cerewet untuk mencari buyers bangunan lama dia. 

1 hari lepas daddy Incik Poppers ni pass away, masa dia terima delivery dari daddy dia, dia tergezut.. Penguin yang dia ingat patung rupanya adalah sebenarnya penguin.! (comel tul time nih!). Asalnya dia ingat seekor je, tapi rupanya 6 ekor kesemuanya.! Dalam pada dok berkejaran dengan seekor penguin comel tu, dia termissing sepucuk surat dari abah dia... Coretan terakhir seorang abah yang meminta dia menjaga penguin ni sebab penguin tu, bila dah sayang ngn seseorang dia akan sentiasa melekat ngn orang tuh... Comel la...! Disebabkan penguin-penguin nih la En.Popper's ni dapat beli Tavern dan family dia kembali semula pada dia.! Nice ending..!

Comments

  1. alahai,cam cute aje citer ni..

    p/s: aips!! mane ade kambin..kucing byk..huhuh..

    ReplyDelete
  2. pergh!! yui entry time koje mau 2-3 kali..heheh..

    p/s: yui dah bekpes..huhu..knyg2..

    ReplyDelete
  3. dah tgk cite ni...
    kelakar....
    haha.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts