Wednesday, July 20, 2011

ChANTIK LUAR, ChANTIK DALAM...ChANTIK KEW???

Salam,

Good Morning.!

Pagi ni aku buka dashboard tetiba ada kata terjahan kedua.! Aip!!! Kenapa???

Owhh...!!! Rupa-rupanya 2nd round SEGMEN : KAMI SAYANG TEMAN BLOGGER dah mula.! Pagi-pagi lagi tadi. Cepat benor mrike nih.! Kawan-kawan blogger baru... Sat g aku start BW korang yep!!
* * * * * *
Pagi tadi tengah gosok baju, aku dengar radio ERA.FM bercerita pasal ChANTIK LUAR, ChANTIK DALAM...ChANTIK KEW???  Cantik ni kan universal. Setiap individu tu sendiri ada pandangan masing-masing tentang pengertian cantik. Kadang-kadang bila kita tengok sesuatu.. Contoh senang la... GADISSSS (bak kata CC kat opis aku ni, setiap kali dia nengok anak dara) ... **erkkk panjang umur dia lalu depan ni..~ Cantik tu sangat-sangat subjektif.! Ada kita tengok, "cantiknye..dia.!" Tapi yang tu plak kata, "mana cantiknye? Celah mana cantiknya?" Kan?

Punya lah berbuih aku cakap dia ni cantik, 
Hiasan Semata
Tapi ada pulak member aku cakap, "Tak pon..!! Setakat make-up tebal-tebal, boleh la...Cuba ko suruh dia buang make-up tu, tengok muka dia berkedut tak..." Haaa...amek! Pastu aku cakap yg ni tak de cun mana, biasa-biasa je... 
Tapi yang member aku tu juga cakap... "Woi!! Ko ni buta pe? Cun si*l dia ni!"  Macam mana?
Sekadar Hiasan
Beb, apa pun sebenarnya, kecantikan tu datangnya dari dalam diri kita sendiri. Andai kata tak de kecantikan dalaman yakni sikap dan sifat-sifat terpuji, mana nak terserlah kecantikan kat luaran tu.!  Aku cakap la, ada dua orang gadis yang hadir dalam hidup  ko ... Sorang tu biasa-biasa je, tapi keperibadian dia memang tip top! Perghhh~ Sampai mak mentua kowt lalu memang menyesal la sbb tak ada anak laki.! Sanggup nak minang jadi isteri laki dia.! (Ada ke mcm nih?) banding dengan sorang gugurl yang suka naw berhias segala bagai.! Kalo yang berbulu mata tu, sampai berbulu aku tengok.. Yang bertudung tu sampai berpusing 360 degree tudungnya ... Tapi depan mak mentoye buat muka toya.. Konon pemalu, tak de apa mau cakap.. "Karang i cakap pasal MAC, FARMASI, CLINIQUE, or SHISEIDO mak u tak paham lak..." 

Hello...~ Ko tak kenal lagi mak dia dulu tu lah ratu dekat kampung Pak Kordi tu taw...2 kali julang piala, wakil kampung , Pencarian Gadis Melayu.! (zaman-zaman dia lah..kan)

So, mana satu ko pilih? Cantik luaran ke cantik dalaman? Kalo dua-dua ni pakej, macam ni,


Memang terbaik lah.! 

Ye tak? Orang-orang lelaki di luar sana...????

Sekian ~

_____________
legnOte :  Siapa mau jadi akak ipar aku???? x-GF abang aku suda  amik  gambor pre-wedding..! Yeeeeeha..!!!! 

8 comments:

  1. nk jadi kakak ipar leh??hahha..

    cntik tu leh jd cntik luar dan dlm..

    apa guna cntik luar tp dalam cam taiiiikkkk..weee..

    opss!! tksar lak!

    ReplyDelete
  2. pre-wedding? mana tau eh??tgk fb ek?iss....

    ReplyDelete
  3. cantik dalaman yang akan menyerlahkan lagi cantik luaran..yey! ^^

    ReplyDelete
  4. ihihi... lawak la kome ni dik ;P

    ReplyDelete
  5. cANTIK DALAMAN TU YG PENTING, TAPI KALAU LUARAN PUN CANTIK - bonus LAH :)

    ReplyDelete
  6. biar x cantik luaran,janji cantik iman dan akidahnya.


    klu luar cantik tp dlm busuk,umpama mangga..luar nmpk ok,dlm berulat.


    kn x cantik tu..:)

    ReplyDelete
  7. yang saya cari, luaran sedap mata memandang, sejuk je tgk .. n yang penting dalam tuh lagi terbaik .. lg cantik ..

    ReplyDelete
  8. betul2..biar cantik dalaman dulu..nnti terserlah la cantik luaran..

    iz suka cantik yg nature jer tampa make-up...mulus jer muka camtu..:)

    ReplyDelete