Nora Elena





Nora Elena... Pernah tak tengok drama ni.. Yang sudah pun mula bersiaran sejak 9 Mei 2011 dulu.? Tayangannya adalah setiap Isnin - Khamis jam 700 - 800 malam.. dalam slot Akasia TV3.




nora elena slot akasia tv3

Ni merupakan teraju utama drama bersiri ni... ada lagi sorang... jap.. 

Nora Elena, pada mulanya aku tak pernah sikit pun berahi nak menonton.. Mana tak, mula tayangan tu adalah waktu aku dok sebuk bergilir-gilir dengan abang aku, kak nor, patihah menjaga mak tam yang terlantar 2 minggu dekat pusrawi.. sebab kena strok.. (but now, alhamdulillah dah baik..).

Ni dia... Zul Ariffin sbg Eid (tunangan Nora Elena) 


Aip, berbalik pada Nora Elena... Aku mula terpengaruh dengan drama bersiri ni bila aku baca entry sorang member, dan kemudiannya dia balik awal, aku pun sama...dan dia layan cerita ni.. kemudian aku pun sama...kemudian jatuh hati dengan character, para pelakon, lakonan mantap.. Skrip bersahaja ... and so on..and it was awesome.! Padahal, ia baru beberapa ep. ke udara kalau tak silap aku. Which is mean, drama ni mampu menarik perhatian orang ramai..kan! Macam drama Adamaya, Chinta, dan Cinta Balqis satu waktu dulu... Wah..! (Itu adalah apa yang aku rasa..)

Drama bersiri yang diadaptasi menerusi novel hasil ilham Meen Zulaikha ni, berkisarkan tentang ;

Seorang gadis yang telah dinodai semasa dia berusia 15 tahun oleh seseorang. Nora Elena telah ditinggalkan oleh tunangnya Idham (Zul Ariffin) apabila tunangnya mendapat panggilan misteri yang memberitahu bahawa tunangnya sudah tidak suci lagi. Dalam kekecewaan dan kesedihan yang melanda Nora Elena semasa itu  tu, muncul seorang jejaka yang bernama Seth Tan yang berketurunan Baba Nyonya, dia sanggup berkahwin dengan Nora Elena bagi menggantikan tunang Nora Elena kerana segala persiapan perkahwinan dan hari perkahwinan semakin dekat.
Konflik berlaku apabila, Nora dan Seth Tan berkahwin, pada ketika itu barulah Nora Elena dapat tahu bahawa suaminya lah orang yang telah menodainya 10 tahun yang lalu. Malang buat Nora kerana ketika mengetahuinya mereka berdua sudahpun berkahwin dan bakal melahirkan anak Seth. 


Read more: http://yanmieonline.com/2011/05/drama-nora-elena-di-slot-akasia-tv3/#ixzz1NosIh67c 
Under Creative Commons License: Attribution
Touching tak? Ahhaaa... One more thing, setiap ep pasti ada scene yang mengujakan.. juga scene yang comel-comel.. Tak percaya? Jom kite check it out dekat tonton.com.my... Pastinya ada yang dah terlepas beberapa episod kan.. So, boleh la korang catch-up semula episod lepas-lepas ...

legnOte : Teruja.!

Comments

  1. xleh tgk coz kat umh swa xder tb..sedih2!!

    ReplyDelete
  2. x pernah miss stkat ni. x sbar nk tau ending. habis semua kedai buku g cr. x jmpa novelnya. kuciwa suda...

    ReplyDelete
  3. nuyui...ruginyer..hehe. Tp bole apa tengok dekat tonton.com.my.. register je la..pastu nak tgk banyak kali pon tak kisah.. sy pun ada juga miss...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts