Semoga Bahagia....

HITCH

BURGER KING

THE PACIFIER

BRACELET

NASI GORENG DAGING

RENDANG AYAM

....is just a memory. There's a five years we have never meet each others.. Hari ini, dipertemukan semula.. Tapi di majlis perkahwinan dia.. Erghh..ape? Aku pergi juga wedding dia..? After a few weeks dok goncang dadu either nak attend or not... This is just because of Maie and sekutunye Kak Wani...

*****
A few weeks before, Grand Pasific Hotel, Kuala Lumpur....

Aku dapat call dari my buddy yang dah lama juga menyepikan diri... Maie~

"Akak, kat mana? Busy ke?"
"Tak..kat hotel nih ada kursus...Lama sepi.. Igt da tak hengat lagi..."
"Eeee..akak nih, mane de... Dia yang hilang tah kemana..."
"Akak, ada hot story nih...nk cerita ni...akak dah tau ke?"
"Hot story pe dia??"
"Tak sabar nak cerita ni.."
"Emm, cerita la. pe dia? Kte pon tak sabar nih..."
"Petang tadi, akak tau tak kak wani jumpa siapa?"
"Entah...mn kte tau..."
"Huhuhu....eee....cuba akak teka?"
"Siapa? Farid Kamil?? Remy Ishak ke?"
"Ishhh akak nih.... Alaaaa.....takkan akak tak ingat....mamat tu....Mamat yg sengal-sengal tu....kat guardian dulu tu...huhu"
"Siapa? Cakap la sape?"
"Ishhh akak nih...buat lupa lak... dia je lah satu-satunya jejaka kat guardian KLCC tu kak...mane ada lagi..."
"Ada, pakcik guard..."
"Hello, Maie cerita pasal jejaka..."
"Hmmm....owhhh.....jumpa kat ne?"
"Kak Wani nk pg keje masa tu...terserepak dengan dia...Then kak ada cerita lg best kak, dia menjemput..."
Sepi.................
"Hello, akak!"
"Hmm..."
"Caya tak kak, dia nak tawen dah kak...Cam tak caya la, mamat tu nak kawin...hahaha"

Dia nak kawin dah...

"Kak, jom la kita pegi...jom lah...boleh reunion. Lama dah tak jumpa kawan-kawan lama....5 tahun tak jumpa.."
"Ermmm....tengok lah...masa tu kite sebuk dgn exam la kot..." Aku tipu!
"Alaaaa...plissss. kak. Semua ada masa tu.. Tak kan tak nak pegi... Kak Shakirah pun boleh je turun dari Alor Setar..Takkan akak sekentut ni tak nak pegi..."
"Hmmm...insyalah, tengok nanti kte inform balik ye...tak janji lah.."
"Makesure pegi taw..!"
"Insyalah..."

Selasa, 9.32pm
"Akak pegi tak wedding this weekend...?"
"Mcm tak je..maie pg ke? K.Wani pegi...?"
"jom la kite pi..k.wani pg.."
" Ala...i segan la..."
"U jangan la segan-segan, ni bukan lagu meor hasan n ana rafali.."
"I kan pemalu mcm Raja Ema"
"jom rrr kite pi. lg pun dah lama x lepak sama"
"Alaaa..mcm malas je..U all pg dulu..Lepas tu kite lepak sama, ok tak idea nih?"
"tak okkie... :("
"Ok,kalau pegi pun, ni dah hari apa..Mana sempat nak tempah baju...."
"Ni statement paling hampeh dalam dunia..Jom rrrrrrr pleaseeeeeeeeee........"
"Laaa...tak ley pakai ke reason tu? Hmm...mcm ni la, nanti ari Khamis kte confirm balik okay? Bagi kite muhasabah diri beberapa hari ni ye?? Huhu.."
"If kat court, awal-awal lagi jury dah tolak.  Pi la muhasabah diri..make sure bg jawapan munasabah...haha"
"Yela...Menanti Sebuah Jawapan ye!"
"Bukan setakat jawapan. waitin for u..!"
"Huhu...Menunggumu la plak.. "
"Yuppp...im waiting for you.."

Khamis, 10.39pm...
"Wahai akak ku..Maie tuntut janji ni..."
Erkk...mati la...~

Jumaat, 8.04pm
"Citah, Maie dh tanya, pg ke tak kenduri kawin 'dia' "
"Hahahaha...tepuk dada, tanya hati....Ko rasa?"
"Tak sure...Rasa macam dah tak de pe. sbb dah lama...rasanya la. Tapi takot kalo terkejal kat situ. Nanti plak touching... Yukkk!!! Hadoi, kalo pegi citah sudi tak teman?"


Sabtu, 5.22pm
"Jah, sok tak dapat teman p kenduri.. Peyek x siap lagi... sori ekk.."
Cisss...x habis-habis dengan rempeyek dia...

*****

"Susahnyeeeeeee nak pick up phoneeee akak nih...! Pegi tak ni.... Kitorang dah siap ni..."
"Ala..pegi je la.. kite tak siap lg..."
"Maie tak kire... pegi siap kitorang tunggu...kalo tak maie merajuk.. Jgn cakap ngan maie lagi dah lepas ni..."
Tut tut tut tut....

Semua hal 5 tahun dulu teringat balik dalam otak aku....HITCH, BURGER KING, THE PACIFIER, BRACELET, NASI GORENG DAGING, RENDANG AYAM...dan aku di majlis perkahwinan dia? Oh noeeee!!! Sekejap aku terpandang dia makan beradap...dup dap dup dap.... Dia pandang arah kami.. Aku seterror mungkin wat muka toya...pandang tempat lain...aaa mati laaaa~ dia da nampak..
dan maie pulak dok sebuk nak pegi amik-amik gambar pulak... Tiba waktu bergambar & bersanding, maie pandang aku, aku pandang kak wani, pandang maie balik....Apsal engkorang tengok aku lak??
"Jom amik gbr..."
Gila betul nih....
"Akak....cover sikit muka tu...."
Ishhh budak ni.. Dia jugak yang beria ajak aku, pastu aku lak yang kena muka tebal 10 inci...cinabeng...
"Selamat Pengantin Baru...." ...Huuuuuuuuuuuuuuuu meratapppp! Haha....terernye aku berlakon, memang muka tembok betul.... Memang kena bermuka tembok saaat-saat ni...
"Kak, nape muka dia serious sangat nak ambil gambar kawin..."
Mane aku tau......
Muka dia memang berubah....Agaknya aku memang tak patut datang...
Selesai sesi bergambar, Maie ngn Kak Wani ajak balik...Finally, saat yang aku tunggu.
"Balik dulu...."
"Tahniah...."
"Ermm...sama lah..."
"...bye Cik Jiejah..."
Erkkkk.....aku hanya mampu tersenyum....

*****
'Hmmm...tak pe. Dah biasa dah macam ni, lagi teruk daripada ni pun pernah kena....' aku diam...
'Hello awk, sy kat Seremban ni...Wak call balik' aku sepi...

Aku teringat kedai Abang Botak dekat selekoh LRT Melati lima tahun dulu,

"Lepas ni dah tak boleh dah nak macam ni, awak kat sana...Keadaan dah berubah....."
...dan aku masih lagi diam...

Buat Encik Zulfakhrul Mohamad, semoga bahagia hingga ke akhir hayat...!

__________
legnOte : Ini bukan kisah benar....erkkk o.O

Comments

  1. fuhyooooo..bole bikin novel nih...anyway, sila bertabah ye cik mude..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts