Review Filem : TRON-LEGACY

Semalam aku usya tenet..

Konon nak book Hantu Kak Limah Balik Rumah yang mereka selaku 'penonton tegar' war-war kan kununnya sangat lah best!! Tapi hampa yang aku dapat bila aku nak booking satu dua seat mau pun seat berasingan rupanya dah penoh fullhouse! Begitu juga movie-movie lain adanya...

Jadinya, untuk tidak menghampakan perasaan, aku dengan Scha runner kejap tengahari pi beli dekat Alams' sesambil haloo..haloo.. Cik Kemma kalo dia pun nak join. Tapi tak join sebab Oreo lagi penting daripada kami...hehe~ Ko sape? Kata ku kepada diri sendiri.. Malang juge setibanya di sana, apa yang kami nak layan juge dah fullbook...yang ado pon Tron-Legacy ni yo lah...Itu pun tigo seat dari dopan.. Mondongak la kau nonton Jah oii... "Tak kire...mau juge...." kata Scha dalam hati...  Layankan saje..

Teringat pulak dekat Mak Tiri, katanya nak join juge..sebab Anniversary dia arini.. Aipp..apa kena mengena kami dengan Annivarsary dia?

"Jom lah, jom lah...ari Rabu.. Annivarsary akak ari Rabu..."
"Aii...apsal lak kitorang pulak yang kena nak celebrate anniversary sama ngn akak..."
"hehe..."
...dia ni pelik benor....

Aku memang tak sampai hati, belikan juge tiket untuk dia dan suami.. layan 4 orang tengok...



Dalam menunggu Tron nak start, Mak Tiri buat terkejal..

"ala...Angelina Jolie la..."
"A'ah la...lama da tak tgk dia berlakon..."
"Korang tengok ni ha bukan Angelina Jolie..Haslinda Jolie" kata Mak Tiri sambil mulut terjuih...kunun ala-ala Angie la..
"Akak pi opis besok pon buat mulut juih macam tu kak...seksi.."
"Haaa..Ni bukan Haslinda Jolie kak, ni da macam Haslinda Juih...."
"Kuajaq..."
"Tak pe kak, pas ni bole wat drama baru ganti Halimah Jongang... Haslinda Juih..." 


Hubby dia, malas nak layan....budak-budak...!









 Synopsis : 
Sam Flynn (Garret Hedlund), seorang anak yang ditinggalkan ayahnya Kevin Flynn (Jeff Bridges) secara misterius, membuatnya terobsesi menemukan sang ayah hingga ia berumur 27 tahun. Kekecewaan terhadap ayahnya membuat Sam menghabiskan waktu seumur hidupnya berkutat dengan komputer dan teknologi dunia virtual canggih. Kevin Flynn dikenal sebagai perancang video game terkemuka di dunia yang memiliki perusahan game Encom.

Saat ia mendapatkan sebuah sinyal dari pager lama milik ayahnya, ia berupaya mencari ayahnya sehingga tersedot ke dunia digital Tron yang dibuat ayah Sam. Di Tron, Sam dipaksa untuk bertarung seperti di dalam sebuah game melawan jagoan-jagoan dunia digital. Tiba-tiba wanita cantik bernama Quorra (Olivia Wilde) menyelamatkannya dan membawanya bertemu dengan sang ayah di tempat persembunyiannya yang sudah ia tinggali selama 20 tahun.

Saat bertemu dengan ayahnya, Kevin mengaku terjebak di dunia virtual buatannya dan harus bertarung dengan kembaran virtual ayahnya, Clu, yang awalnya diprogram untuk membantu mengembangkan dunia itu dan berubah menjadi jahat saat ia menginginkan untuk menguasai dunia luar.

Namun, Clu semakin kuat dengan pasukan tentara virtual yang berhasil dibuatnya dan diprogram untuk melawan Kevin sang penemu dunia itu. Dengan dibantu Quorra, Sam, dan Kevin berusaha melawan Clu dan pasukannya untuk bisa lolos dari Tron dengan kendaraan dan senjata yang belum pernah diciptakan dengan teknologi canggih.

____________________
legnOte : Sampe rumah dekat kul 1230...sambung layan ADAMAYA...

Comments

Popular Posts