Review Film : TRANSFORMERS 3 - Dark of The Moon (3D)

Okay one more time for Film Review...!

Beberapa minggu lepas aku juga member seofis ada bertandang ke GSC, Alamanda untuk menonton movie ini ... Transformers 3 : Dark of The Moon.  


Dah tengok ke? Dah? Ermm... Means, akukah yang terlewat? Ohh..Apa-apa je lah. 

Bagi yang masih lagi belum menonton, aku rasa kalo kau orang yang jiwe-jiwe macam aku, pegi la TONTON.!  Bila kita tanya pendapat orang ramai, ada sebelah pihak kata tak best pon, ada pulak yang kata best, ada juga yang kata best banget, ada pulak yang kata, biasa-biasa je (tanpa perasaan..) <-- Yang ni tak perlu la korang contoh. Sebab dia memang hati kering... 


Bagi yang menjawab pertanyaan korang dengan jawapan sebegini, "Errkkk aku tak tengok cerita omputih" kata Jai... Baik ko abaikan kata-kata beliau sebab kalu ko tanya lagi mungkin ko mampu   untuk smeck beliau..!. 

Baik, untuk review kali ni, tak banyak yang nak aku ceritakan.. Rasanya korang pun dah sedia tau apakah cerita dan konsep yang hendak disampaikan oleh Micheal Bay dalam hasil buah tangan dia yang ini kan.! 

Dan korang pun sedia tau kan ini adalah sequel ke tiga TRANSFORMERS selepas Bumblebee meet the parents dan juga teman rapatnye merangkap tuannya iaitu  Sam Witwicky  pada season 1 dulu, kemudian disusuli pula Revenge Of The Fallen.

Yang 2nd ni, cerita selepas dua tahun dari kejadian filem pertama. Dimana Optimus Prime dah bekerjasama dengan NEST yang terdiri daripada military organization yang terdiri daripada tentera dan juga pasukan Autobots. Tertubuhnya NEST ni sebab diorang nak menghapuskan geng Decepticon yang masih ada di bumi juga cerita tentang The Fallen yang pernah bersumpah untuk kembali untuk membalas dendam.

Untuk sequel ke-3 nih, masih lagi sama.. Cuma, dalam part ni team Decepticon tekad untuk membalas dendan di atas kekalahan diorang dalam Revenge Of The Fallen. Dalam sequel ke-3 ni juga menceritakan tentang rahsia yang disimpan oleh pihak NASA bertahun-tahun dalam mencari kebenaran tentang penemuan bangkai pesawat luar biasa masa penghantaran Neil Armstrong ke bulan (kunun-kunun larr....). Mereka ni curious sebab bangkai pesawat tu bukan dari bumi..


So, hmmm.... Aku rasa SAGA ini sangat menarik lol..! Sesapa yang rasa movie ni tak best, bosan... Aku rasa sebenarnya dia tak menghayati cerita ni dari awal.... Apa kata korang beli DVD dia dari part 1 sampai yang latest ni, kendian bg aku pinjam tuk aku copyright... Okay?

________
legnOte : AWAS!! Membeli atau melakukan cetak rompak adalah dilarang sama sekali. 

Comments

  1. mmg terbaik dgn 3D!!!

    insya ALLAH,sok kt balik..malam~

    ReplyDelete
  2. oh..i'm l0ve...ini crite mmg HEBAt...

    ReplyDelete
  3. p/s: tq dear..hehehe..trsyum bc komen kwn2 blogger sume..

    mmg sempoi sumenyaa... Cik muda,t smpai perak,ada bnda kt nak wat..heheh.. khas untk kwn2 blog....

    ReplyDelete
  4. p/s: huuh,xtaulah besh ke x..

    dalam 5-6 jam,smapaila..tu pon lau x jem..tp jumaat,kompem ramai lik kg kan..

    ReplyDelete
  5. WuMing tak tengok lagi juga...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts