Hot Balloon 2011 ...chapter 2

Hai,

Baru balik dari Putrajaya tengok event belon panas.. Seperti yang aku canang-canangkan tentang belon panas tempoh entry dahulu... Kan aku ada bagi tau mau tengok itu belon panas. Tak kira lah dengan siapa saja..asal aku dapat tengok kan.. Mana tak, semenjak event ni diadakan-3 kali dah, this is the first time aku pegi...  Kata je duduk putrajaya kan? Tapi, nak hengat jalan pon malas.. Inikan pulak ada event nak pegi bagai lagi lah tak kan...!

Lepas je kelas tadi, aku dapat msg dari Iwan n Yii..(yang aku da info awal-awal lg semalam bahawasanya arini ada event kat putrajaya) katanya badminton dibatalkan. So, boleh la photoshoot dekat Putrajaya kan... Layan!

6.30 petang, kami gerak..! Sampai sana, mak aih....!Dah macam pakatan reformasi pembangkang nak menjatuhkan kerajaan je gayanya. Ramai siott... Teringat aku ceramah PKR dekat kawasan rumah aku tem sekolah menengah dulu.... Macam tu la ramainye. Sampai aku nak lalu balik rumah sendiri pon kene minta permission. Cett! Seb baik masa tu takde nak mintak ic bagai komfirmkan rumah aku kat situ ke pe ke... Kalo tak, memang rasa selipar je la..

Cont...

Si Yii ngn Iwan siap sedia ngn DSLR depa sekali tripod bagai.. Yang kami ni pe lagi kan... Model sambilan la..! Snap sana snap sini... Dekat pukul 9 malam, pengacara malam tu announce persembahan bunga api dan disusuli dengan jeritan selautan manusia kat padang tu... Heaven lo! Siap lagu techno mengiringi fireworks tu..Aihh....heaven ke? Aku rasa dah macam clubbing dah kat situ.. Dengan belon panas tu pny api lagi menerangi kawasan tu ... Kalo wan busu tau, mau kene lempang sekor-sekor..hihihi~
Agak lewat juga aku ngn budak-budak ni balik.. Bukan pegi mana pun, singgah makan sekejap dekat Bangi. Dekat restoran Nana Jangan Lupa lirik tu.. D Kerisek nama kedai dia. Sebaris dengan restoran Mohd Chan Abdullah..
Aihh...! Not bad la food dia.. Nice, tp kuantiti nye sikit. Bagi yg makan sikit tu sesuai la kot. Tapi bagi budak 2 orang tu, aku tak rasa...! Ada satu nasi yg budak-budak ni order, pe nama tah, Nasi Goreng Chicky ke pe.. Alahai, secoet je ayam dia. Dah le gaya ayam dia macam popcorn chicken kat Kepci dedulu tu... Pastu tak silap aku dalam 5 - 6 ketul je... Aih..!
Meski pun begitu, apa yang menarik lagi dekat restoran tu, dia menyediakan tempat untuk orang berkaraoke...! Fuhyooo! Kelas kau Maria...
Ada sorang abang ketak tu, macam Awie aku tengok.. berria mau menyanyi... Memang kelas..! Start je music, aku ngn bebudak ni dah macam nak menangess.. Irwanshah pny lagu yg dia pilih...! Abang, kau memang kelas abang!
Lepak situ dekat kul 12 juge... Kemudian kami  pon gerak balik..Sebab mak aku dah bunyikan semboyan! Kalo tak, dia kunci pintu, melangut la ko 20 minit kat luar..thehehe!

__________
legnOte : Pic balloon nanti entry seterusnya ye!!

Comments

Popular Posts