expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday, April 9, 2012

From KK With Love (Pt.4)

Hari kedua aku kat Sabah, negeri di bawah bayu...

17 MAC 2012 - Bab makan dekat Sabah ni tak yah susah. Memang ko akan sentiasa rasa kenyang dan menyesal. Ye, menyesal sebab diet ko akan tonggang langgang. Jumlah makanan yang dia hidangkan punyelah banyak. Dah macam nasik goreng kat Ali-1 pulak aku rasa.! Seyes.! Memang puas makan. Cuma bab sedap tak sedap tu pada aku semua tu subjektif. Ada orang kata sedap dan yang sedap tu ada yang kata tak sedap, kan? Subjektif betul.. Tapi ikot aku, semuanya ok.! Yang penting ...

Halalan Toyyiban~

Hee...


Pagi tu, jam 8 pagi kami dah terpacak dekat bawah loby hotel menunggu Edmond The Great. {Muahaha~] Edmond bawak kami orang pegi breakfast dekat satu kedai orang Kelantan. Kat mana ea? Hmm...dekat dengan UMS. Sikit lebih kurang macam kedai-kedai 2 tingkat tak silap aku...

Sepanjang perjalanan untuk ke kedai makan tu, apa yang aku perasan setiap rumah di Sabah ni especially rumah flat... Diorang punya tangki air semuanya dekat luar. Macam ada satu beranda disediakan untuk bubuh tong air. Uniknya..!

Lepas breakfast, journey bermula..

Here we come RUMAH TERBALIK!! Lebih kurang jam 9 pagi kami sampai kat RUMAH TERBALIK ni.

Bayaran Masuk : RM18


Tapi bagi pemegang MyKad, bayaran masuk adalah sebanyak RM10.

Apa yang kami tau. (diceritakan oleh budak jaga umah ni...) Rumah ni adalah rumah yang dibina oleh seorang arkitek, mempunyai seorang anak lelaki yang agak nakal.. Yang mampu tonggang terbalikkan rumah macam sampan pecah... Haaa gitu lah lebih kurang... huhu~

Dalam rumah ni, ada satu je benda yang tak terbalik ... iaitu bubu tangkap ikan. Kata Edmond, bubu tu macam diorang punya kepercayaan la sikit lebih kurang. Kalo bubu tu terbalik tu adalah perkara yang tak baik.


Owh.!
Satu perkara yang juga menarik perhatian aku kat RUMAH TERBALIK ni, sebelum masuk ke dalam rumah tu, ko kene palu gong yang ada dekat luar rumah tu sebanyak tiga kali...gong..gong...gong..~

Yep.! Ni juga merupakan diorang punya kepercayaan. Atas sebab apa? Aku kurang jelas.

Bila berada dalam RUMAH TERBALIK ni, korang tak dibenarkan untuk mengambil gambar.. Prohibited okeh!! Thats y kalo ko perasan aku tak da bubuh gambar-gambar suasana dalam rumah tu. Kono dondo nanti...

Habis aktiviti RUMAH TERBALIK, kami berangkat menuju ke kaki gunung Kinabalu.! Yey!! Kundasang here we go!!

....to be continue.


From KK With Love [Pt.1Pt.2Pt.3,)

3 comments:

  1. tengin nak masuk rumah terbalik tu....asik tgk picta dalam blog org jew....hehehe....

    ReplyDelete
  2. mcm tak sggup msuk rumah terbali..tkut t diri tunggang terbalik.haha.

    ReplyDelete
  3. haha...

    tak de pe pun yg terbalik kalo kita masuk..~

    ReplyDelete