From KK with Love (Pt.1)


Ini short trip entry aku ke Sabah last week.!
(16-18 Mac 2012)

* * * * * * * * * * *

16 MAC 2012 - Pesawat berlepas lepas delay 10 minit.. Phewww...teruja masa berada dalam pesawat. Mana tak aku kan fes time naik eroplen nih.. Teruja lar 8 ratos kali bila eroplen tu gerak-gerak, kiri kanan, depan.. Gostan je tak bole... Kapal terbang tak bole gostan yer adik-adik..!! Jangan nak buat muka naif macam Alam dan Manusia ko dapat semilan.


Kawan aku kata Gayat. Yerr!! Masa dia nak berlepas tu, memang aku terasa gayat nye. Sebab terasa pressure di situ. Telinga macam nak pekak aku rasa. Nak pulak seat aku betul-betul dekat sayap. Permandangan shantek?? Nan ado lar....!! Tapi aku suka sebab masa eroplen tu amik side corner, nampak lar dia punye sayap tu turun senget ke bawan then nampak la pulak scenery yang memang agak cool ! 

Nak naik lagi..nak naik lagii.... kata aku dalam ati....

Aku tau, balik nanti pon akan naik juga lagi. Jangan risau..!

Ni, bukan tempat yang aku pegi pun.
Saje nak bagi tau aku dah sampai Sabah.!
Lebih kurang 2 jam stengah aku sampai di KK. Pfffttt... Tapi dalam masa dua jam setengah dalam flight tu, aku memang rasa gile nak menjerit tak ingat. Duk lelama baru terasa sempitnye. 

Tanak naik lagi..tanak naik lagi....dalam ati. 

Adoi!! Tambang murah kan.! Merasalah kan.

Dalam pukul 2 gitu kami dah selamat sampai dekat epot Kota Kinabalu. Sorang driver dari Kementerian ~xxx~ merangkap kawan pada sorang schoolmates aku ni yang datang pick-up. 




Kiranya kami hire dia la tuk percutian kami kat sini. 

Edmond... Ye, nama dia Edmond. 

Lunch pertama aku kat sini, ialah Marry Brown. Marry Brown? Kejadahnye Marry Brown ada kat KL melambak. Sini jugak pecah tradisi aku makan Marry Brown. 

Sebelum lunch tu, aku ngn kawan-kawan dah chek-in dekat hotel yang agak-agak terkebelakang dengan Marry Brown. Dekat kawasan Kampung Air..kot?? [ahhh lupe!!] 

Hotel Bajet Yer..Hotel Bandaraya adalah pilihan kami yang hanya backpakers... Satu malam tak silap dalam RM60. Memang bajet. 

Petang tu jugak aku dengan kengkawan bertemankan Edmond yang sopan meredah kekalutan Kota Kinabalu...... 




**legnOte : Sakit kepala larr...!!!

From KK With Love [Pt.1Pt.2Pt.3Pt.4)

Comments

Post a Comment

Popular Posts