Ehhh... Perlu ke aku lempang puaka ni??

Melaka...
Melaka memang tempat yang menarik. 

Tiba-tiba jadik tak menarik bila ada yang buat hal.!

What the .. .~

* * * * * *

Petang kul pat, disebabkan kami tarik diri tuk ikot mereka pegi IKEA membuatkan kami terlanjur pg MELAKA. 

Melaka ialah tempat bersejarah... Kau tau tu?

Ya. Memang aku akui mulai hari ni.

Aku memang tak percaya mulanya kul 8malam kitorang dah terpacak depan ship yang terdampar kat tengah bandaraya itu, diiringi hujan renyai. 

Siap bergambar. Ahhh...mengalahkan foreigner..! Malu~ **dapat gak la rembat selai baju I lep Melaka~

Gambar?

Tak perlu sekarang~

Aku nak bercerita ini...

Ko pernah jumpa peniaga yang merosakkan mood gembira customernye? Pernah?

Aku tak marah sangat bila dia salah ambil order aku. It's okay ...
Tapi bila sorg member order air kosong tapi tak sampai-sampai dan bila kami mintak lg sekali kemudian puaka ni sampai siap sound mcm nih....

"Lain kali mintak order sekali la.... hujan ni kan..."

Apa ko rasa??


Aku pelik la. Ko bukak kedai time hujan. Customer datang nak makan time hujan **sebab lapar ngok!~ 

Dan air yang ko hantar tu pon kitorang dah order dari sampai, cuma servis ko tu yang tak cemerlang. Terus nak sound kitorang macam tu? Aduiii, sampai darjah berapa ko belajar ni!? Ko jugak yang lembab kenapa tak hantar air tu sekali?


Dapat kat aku bila kak nono dengan yo-yo-oow-nye sengaja order Bandung Ais. Memang  sengaja kitorang nak panaskan dia kali ni. Orang macam ni memang nak kene ajar.  

Aku tengok dia sebok berborak ngn kawan dia kat meja sebelah. 

Kak Nono panggil mintak order, dia wat donno nenek dia. Memang aku panas hati.

"Wey, nak amik order ke tak nak nih?" dengan muka ikan kembung aku tenung dia...
"Aaa..nak amik la ni.."

Oh..pandai pulak ko cakap lembut-lembut.

Kemudian bila dia blah hantar order, aku dengar bising-bising dekat belakang kedai dia..!

Demm~ 

Dia maki hamun kitorang rupanya.

Memang nak kene betul puaka ni.
Aku tau cerita bila kak nor dengan tak sengaja nak p basuh tangan dengar dia marah-marah kata aku mintak order pandang dia atas bawah.. 

Lebih kurang yang kak Nono cerita,
"Kalau nak order elok2 la, psal nak pandang atas bawah.. Nak order, order la sekali hujan ni kan"

Halooo.... 
Awak sedar tak awak serve customer. Memang dah keje awak la kalo dah customer mintak order itu ini. Kalo takmo kene hujan, buatlah tempat duduk ko tu dekat ngn kedai makan ko, tak le ko terpaksa redah hujan tuk hantar order. Lagi pun ko memang dah dibayar gaji tuk amik ordr kan. So, memang layaklah ko terpaksa berulang dua-tiga kali tuk hantar hidangan kan? 

Yang aku pelik, kalo ko berani sangat kenapa time aku mintak order cam haram tu ko tak balas balik, sebuk buat muka cencurut ko tu. Tapi bila kat belakang tunjuk handal ko... Cerita pung pang pung pang kat belakang.. Alahai, ko ni puaka... Memang patut aku lempang je ko haritu.

Comments

  1. pndai ckp belakang aje tu..

    yui ni keje mghdp customer,mcm2 kerenh..

    rasa nak lempng aje..

    ReplyDelete
  2. muka cencurut?hahahahaha...sumbat tikus je dlm mulut dia.senyap lah nti..

    ReplyDelete
  3. marah sgt nie heheh
    sabar2 eah
    melaka? tmpat kaloi carik nfkah wahhh

    ReplyDelete
  4. nak keje ke tak nak tu?kalau penat sekalipon, yg pi marah customer watpe, marahla bos...customer alwiz rite...

    ReplyDelete
  5. tampa jer... ehh... tapi kalau customer buat taik, ko tak takutkah dia ludah dalam air ko??

    ReplyDelete
  6. marina;
    haha.....marah dah reda dah.... costumer tak jugak selalu betul. cuma, rasanya dia boleh je cakap ngn sopan. beradab ngn ktorang waktu tu... tak perlu nak bekeng ttbe... no manners la mcm tu. ..awak dah tua...perangai elok la sket..

    ddlea;
    da okey..huhuhu..tem tu ktorang dh bes mkn dah kak lea... air tu tak minum pun. cuma nak kenakan dia je. biar buku kene ngn ruas..huhu~

    ReplyDelete
  7. tu la..kadang2 sakit hati dengan servis macam tu...mintak air kosong pun lama betul baru nak hantar...adooiii~

    ReplyDelete
  8. Sebab itu bukan gerai dia.... Kalau gerai dia pasti akan layan baik customer..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts