expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, November 3, 2011

Sembang Kencang : Sabak ... Yer ker Abah??

PPD : Ni anak saya. Mak dia masuk hospital sebenarnya. Tu yang ikut saya tu...
AKU/STOPA : Oooo... **mmg ayat ni je yang mampu keluar dari mulut aku.
STOPA : Sakit apa tu?
PPD : Dia ada sakit jantung...
ANAK : Bukan lah abah... Suspect je..

Aku diam ... Eh budak nih lain macam je aku tengok. Dengan tone suara dia pun lain macam.
Abaikan~

Kitorang bertolak waktu maghrib ke chalet yang berdekatan.

De'Muara, Sabak Bernam ...

Memang cantik wa cakap lu.!
Tapi harga memang tak ingat.

Dekat jam 830 kitorang dah bersiap nak pegi makan malam. En. PPD masih menunggu. Hujan! Jadi dia memang terpaksa tunggu. 
Ingat kitorang ada kenderaan ke nak gerak sana sini.? Non ado la...

Anak dia masih lagi setia membuntut ayah dia. 

En. PPD : Ke mana kita? Nak pegi makan yang jauh ke atau dekat kafe chalet nih?
Stopa : Terpulang pada En. PPD. Kitorang ikut aja..
En. PPD : Dah terlanjur sampai sini. Kita pegi tempat jauh sikit lah.
Stopa : Okay juga.

Kitorang makan dekat satu kedai nyaman~ 
Memang nyaman ... Senyaman jawapan anak PPD tu pada abahnya.~

En. PPD : Adik nak makan apa?
Anak : Nak udang tepung. 
En. PPD : Anak saya ni memang suka makan udang salut tepung. Tapi udang ni pun dia pilih juga.. Udang laut je dia makan, yang ternak tu dia tak makan.
Anak : Yer ker abah.? Abah macam buat cerita je. Bukan saya makan semua ke? 

Aku ngn Stopa terdiam ...emmm~

..dan aku merasakan anak dia ni ada sesuatu.... Hmm~

8 comments:

  1. anak dia atau bapa dia ada sesuatu ni..

    bahaya sungguh tu..

    ReplyDelete
  2. Anaknya memberontak sebab tak suka cerita ttg dirinya didedahkan... Ada sesuatu?

    ReplyDelete
  3. eahhh confius ni hehehe

    abah n anak ada niat nieee

    ReplyDelete
  4. hahaha.....tolong gelak utk mereke..klu cik may di situ..mgkin akan kate..mane 1 betoll....ops..terlaser plak!

    ReplyDelete
  5. anak dia pelik la... selalu kantoikan abah dia.....~

    ReplyDelete
  6. oh..abah dan anak tak geng..weee ~,~

    ReplyDelete
  7. hoh,..mcm misteri jek anak die tu,.hehe,.xpun, anak die xsuke cara ayah die tokok tambah cite,.adeii,.

    ReplyDelete
  8. hahahaha
    anak dan abah tak sefahaman

    ReplyDelete