expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, August 23, 2011

Nostalgia : Kad Raya

Aku masih ingat ... waktu zaman persekolahan dulu, waktu tu tahon 1992 - 1993 ... masa aku masih lagi bergelar  budak setan bukan, budak sekolah rendah ...

Kerek.! Sebab aku ada abang darjah 3 .! Ok, tak ... bukan nak cerita hal tu ... Tapi aku teringat waktu sekolah di musim bulan puasa. Hari sangat panas.. Tau-tau je lah kan kalau dah puasa ... Budak-budak pulak tu, main tak hengat. Lepas tu dahaga pulak mengatasi segalanya... Waktu rehat, aku ngn geng bli ais batu dalam plastik untuk basahkan leher, kepala bibir, tekak ... (masa tu rambut ikat toncet dua) **fesyen yg  memang rare waktu tuh... Korang pernah...?

Comelkan aku masa kecik??
Mak aku bagi 60sen, abis juga. Pelik mak aku, bukan bulan puasa ke? Tapi duit belanje abis juga... Dan waktu-waktu tu lah, banyak gile kad raya dijual kat kedai buku skolah aku...Di sinilah aku membelanjakan wang ringgit mak ayah aku kejalan yang diredhai. Korang ingat tak kad raya 20sen dulu..? Yang kecik tu, boleh kaler dalam dia tu... Cute sangat kan? Pastu korang boleh pilih lagi mana korang suka.. Kakak kedai buku tu siap ikat dengan getah kuning tiap corak kartun ngn bunga-bunga. Pastu korang pilih mana yang nak.. Berebut-rebut nak bli kad raya... Salah sorang tu ... AKU..!! Heee...




Siapa yang aku rasa dia adalah feberet aku, nah...!!! Kau lah yang terpilih untuk menerima kad aidilfitri aku....
Balasan?? Hmmm..kadang-kadang non adoo... Tapi aku tak kisah pon... Cikgu-cikgu tak aku lupa... Kalau yang kengkawan tu aku bagi ler yang 2 posen siap boleh kaler-kaler..**helloo..aku tolong kaler kan tau..** Tapi kalo untuk cikgu, aku bagi yang ra ree sikit.. Yang bunga-bunga beserta bingkisan salam mesra aidilfitri..gitu..Haha..~ Tak main lah yang 2 posen punye...

haa...oopsss..tak le sampai ada setem ...
Yang paling best bila bagi kat cikgu ni, mesti ada balasan.. Especially cikgu-cikgu yang bujang..gitu...~ Cikgu Azahar ngn Cikgu Amiruddin ... Memang cikgu feberet yang suka balas kad raya budak sekolah ... Mana lah diorang tu kan?? Hmm....~~

_____________
legnOte : Best kan ceritera zaman sekolah rendah.~~

1 comment:

  1. huhu..cik en masa sek adal a bgi..dhb esar ni blum lagi...ehheheh

    ReplyDelete