Review Filem : SANCTUM

LOCATION : GSC ALAMANDA
TIME : 830MLM
credit to google.com


 Sanctum ni memang mengujakan.! Pendapatan aku lah. Tak tau lah rating movie kamu..kamu..dan kamu semua level mana, kan. Pada aku, movie ni memuaskan hati, berbaloi dengan harganya yang RM6 tu. Kalau harga dia RM11 pun aku masih lagi berpuashati dengan hasil kerja Incik James Cameron juga para pelakonnya seperti ;

Richard Roxburgh sebagai Frank
Ioan Gruffudd sebagai Carl
Alice Parkinson sebagai Victoria
Dan Wyllie sebagai George
Allison Cratchley sebagai Judes


credit to google.com

Permulaan cerita bermula dengan monolog tanpa skrip oleh Josh yang terapung di dasar lautan. Kemudian matanya terbuka...zassss! Tapi tak membosankan. 
Sanctum adalah cerita berkenaan sebuah pasukan penyelam yang membuat ekspidisi merbahaya menyelam gua dasar laut yang mencari sistem arah laluan gua yang mereka ni kaji ... Dalam pada mereka ni mengkaji sistem laluan gua tersebut, mereka ni mengalami krisis apabila berlakunya badai tropika, dengan hujan lebat, ribut juga air pasang...yang memaksa mereka yang terlibat tu menyelam jauh ke dasar laut untuk mencari jalan keluar dari badai tu. 

Dalam misi menyelamatkan diri tu, ada sepasang anak beranak yang menyentuh hati sanubari aku semasa menonton. Di mana pada mulanya mereka ni memang tiada sefahaman antara ayah dengan anak..yang si ayah merupakan penyelam dasar llaut yg hebat, terkenal le. Yang si anak ni pulak, adalah climber yang mempunyai harapan yang cerah...gitu..!
ANAK BERANAK : FRANK NGN ANAKNYA JOSH
credit to Google.com
Masa misi menyelamatkan diri ni la anak-beranak ni, mula menerima kesukaan masing-masing, juga menggunakan kemahiran diorang ni untuk bersatu hati (SATOOOOO.....MALAYSIAAAAAA!!)
tiba-tiba~

Dalam pada menyelamatkan diri tu banyak la yang terkorban secara tragis.... Uihhhh!!! Nak tau camana tragisnya tu, ko pigi tengok sendiri.. Memang tak rugi lol.. Itu pon kalo ko punye rate menonton sama level ngn aku lew...! Ne tau kan, ko ase filem ni biasa-biasa je..nak banding ngn Estet, 2 Alam....bla-bla-bla...~ 



Comments

  1. da lama x p tgk wyg!!!! asyik kebizian dgn kelas sajaa...hurrmm..tp skrg da xbz!!! so ape ag..jom merong mahawangsaa..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts