Cameron Highlands Part 2

Continue dari Part 1.

Hallooo...

Journey hari kedua bermula pada jam 630 pagi.. Apabila kesemuanya baru bangun waktu itu untuk solat dan mandi!

Mak aihhh!!! Sojukk...kotar porut den ni ha...!!

Aku tak tipu beb, air dia dah macam air sejuk dalam peti ais rumah mak aku. Aku gagah juga mandi elak-elak! Terasa menusuk je air tu, aku elak...grrrrrr!!! Kebas kata kawan aku! (beb, bukan tak de heater tp heater dia tak panas, mungkin cuaca mengatasi kepanasan heater tu..)

Liza kata, kami memang tak layak pegi oversea sebab sejuk macam ni pun tak boleh tahan.. Tapi sekonyong-konyong aku pun aku tegar juge mandi, dari mereka tu kan.~ hehehe!

Jam 7.30 pagi kami semua dah bersiap untuk sarapan pagi..! Sarapan pagi kami adalah di kedai Satu Malaysia dekat bawah hotel tu aje.. (p/s: maaf, hotel ni tidak menyediakan sarapan pagi..tettt)

Sarapan pagi kami adalah ROTI CANAI TELUR!!
Siap bersarapan, kami memulakan perjalanan kami! 


Tempat pertama pilihan kami adalah di Cameron Valley, Ladang Teh!!



Cakap lu beb, ini adalah tempat yang paling best antara semua yg pernah aku pegi dekat CH nih..! Kira macam tak sia-sia la pening-pening lalat bila sampai atas tu. 

Hmmm...ada lagi satu tempat!! Tempat ni memang cun gile! Katanya, tempat ni adalah tempat wajib tayang datang... Sebab? Tempat nih "cun gile vintage" kata kau...feeling-feeling obersea la pulak...!

Lakes Homes, Tanah Rata


Cun kan beb??? Macam dekat London lak..! Dalam dok lepak-lepak amik gambar, Yanti ajak pg makan ais cream.. Katanya, abang dia yang syorkan... Liss dan Moon pun meroya terus nak pegi! So, tak mo menghampakan perasaan masing-masing, sebelum bertolak tu kami pegi lah singgah sekejap dekat Raju Strawberry Farm semula untuk menikmati ice cream yang sangattttt lazat itu. Tak seronok la kalo dah pegi sana tak makan ice cream katanya! Dan di situ lah aku berjumpa dengan Cinta Baru!! 

 Ice Cream Strawberry Chocolate...!!! Yummy..

Ha, ni la dia rupa ice cream tu...Hmmm~ Lazatnya! Dia punya strawberry memang fresh! Kemudian, kami pun bertolak balik KL lebih kurang jam 3 rasanya! Itu pun lepas mereka-mereka ni berjalan sekejap dekat pasar berinchang tu untuk final shopping mereka... 

Bunga hidup ye..!

So, apa lagi... cuti hari buruh kan panjang.... Apa kata luangkan masa, pegi berjalan ke Cameron Highlands...!! Jom, cuti-cuti Malaysia!!



Comments

  1. aku mish sama itu eskem...nyum nyum nyummmm!!

    ReplyDelete
  2. waahhhh..cantiknyer lau dpt posing2 kt Lakes Homes tuhh..!!! byk jugak tmpt yg kO pg..

    ReplyDelete
  3. eish! kenapa lah sy x singgah kat lakes homes tu ye? nyesalnye bila tgk picture korang nih!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts