Tasbih Cinta

Jika benar aku mencintaimu kerana Allah
Akan aku redha untuk melepaskanmu pergi


Jika benar aku merinduimu kerana Allah
Akan aku redha untuk melihatmu bahagia bersama pilihan hati


Jika benar aku menyayangimu kerana Allah
Akan aku ikhlaskan diri menerima segala suratan yang telah terjadi


Jika benar dengan melepaskanmu akan menyebabkan Allah redha denganku
Maka akan kukorbankan perasaan ini



Jika benar aku menagih cinta hanya Allahu Rabbi

Akan kucuba untuk mengabdikan diri hanya padaNya yang Satu

Akan kupanjatkan kesyukuran kerana meminjamkan cintamu kepadaku

Akan kusematkan dalam diri bahawa Allah ada perancangan yang lebih baik untukku

Akan kujadikan AlQuran dan zikrullah sebagai peneman setiaku

Akan kuusahakan untuk menjadikan tahajjud dan qiamullail itu pendampingku



Dan jika benar aku mengasihimu kerana Allah

Doaku akan dititipkan buatmu selalu

Agar dapat kau melayari bahtera baru

Bersama niat menjalankan ibadah dan menyempurnakan sebahagian daripada agamamu

Dan cintaku akan sentiasa bertasbih di atas sejadah cinta

Dan sentiasa mengharapkan redhaNya



InsyaAllah...









Copy dari ... p/s: 1 love u >>thanks nabila<<

Comments

Post a Comment

Popular Posts