Doktor Pakar Chenta !

Ohoiiiiii la nyew.....

Aku rasa macam *rujuk tajuk entry...  da sekarang ni. Alaalalaaa...Pakar sangat ..

1 Ramadan tempo ari, aku dengan my cousie-cousie melepak dekat McD secara jemaah. Hey, bukan tak puasa la.. Tapi lepas iftar lol! Sebenarnya malam tu kami berbuka puasa ramai-ramai. Makcik, pakcik, cousie ...semua berkumpul dekat rumah arwah mak tam. Saja amik berkat sempena 1 Ramadhan. Kami saja berkumpul dekat rumah arwah supaya rasa dekat dengan arwah. Iyalah.. Sebelum2 ni, *especially setiap hari jumaat malam semua akan berkumpul dekat sana. Makan-makan, borak-borak ... Macam ni la ikatan ukhwah yang terjalin semenjak dari dulu . Alhamdulillah . Semoga hari-hari yang mendatang akan macam ni juga. 


Nak jadikan cerita, lepas berbuka malam tu aku dapat satu message dari salah seorang kezen aku. Aip.! Depan mata je pun nak message. Katanya dia segan nak sembang hal pesonel dia. Pasal awek. Aih...ada awek dah budak ni. Dia ada usulkan dalam message tu, tapi aku ni kan otaknya tak berapa nak clear sangat dengan Sort-Message-Sistem budak-budak zaman sekarang ni. Sort otak aku tengok ejaan-ejaan zaman cyber ni. So, kami decide melepak kat McD.


Dekat McD tu la dia bercerita itu ini tentang perubahan awek dia yang macam tu ngn macam ni. Ohh... Katanya, awek dia sentap sebab dia, tak pernah nak tunjukkan effort dan  kesungguhan dalam relationship diorang.  Dah banyak kali dia bg hint, tapi masih sama. Kiranya dia dah give-up la dengan relation ni. Adik sepupu aku ada tny apa yg dia hint, dan budak tu jawab, 'cari la sendiri, atau tnya pada akak. Mesti dia tau' ... So, disitu aku telah diterjebakkan dalam masalah hubungan mereke.... Wak, perempuan memang sangat kompleks. Hihihi.... Tengok jawapan yang dia bagi dah cukup untuk membuatkan sepupu aku pening mencari jawapan.

Well yeah...

Macam-macam persoalan yang dia tanya aku. Tentang itu tentang ini. Perempuan memang kompleks untuk difahami, sebab mereka ni kebanyakkannya menggunakan bahasa-bahasa jiwa bangsa yang sukar tuk kaum lelaki fahami. *kadang-kadang perempuan sendiri pun susah nak faham. ok! hee... Kalau korang lelaki da bole pegang hati mereka, pandai tackle dia, you'll be the winner.! Apa yang korang perlu buat, tunjukkan lah effor n kesungguhan tu sikit. Kadang-kadang orang perempuan ni bila ditanya 'ok ke tak?' dia jawab 'ok' padahal sebenarnya 'tak ok'.... Korang perlu alert kat situ.. Ada pulak, cakap tak nak barang, cuma nak perhatian je... Haa...kat sini sebenarnya dia memang maksudkannya, tapi!!!!! Tapi, kalo korang hulur juga, tu dikira bonus la untuk menawan hati dia... kehkehkeh....~ Lagi satu, jangan la malu ke geli ke nak text message-message yg comel2...dan agak annoyed cikit. Contoh, tetiba korang message, 'saket kaki...' Sometime benda tu blh membuatkan golongan wanita2 pelik ni akan tersentuh hati...

Dari situ korang bole la tunjukkan kesungguhan korang tu dalam memikat hati dia... Tak payah pakai modal banyak pun sebenarnya tuk memikat hati orang perempuan ni. Contohla aku bg, kata la korang tengah bermasyarakat, tetiba nampak bunga raya ke pe ke, kalo korang petik n bagi kat org yg ko nak pikat n wat lawak2 sikit pon dia dah tertawan.... Sungguh! Comel tau macamtu... hihihi~

Ok la aku da mengantuk la.... Till next aku sembang lagi. Kot la kalo ada lagi persoalan kezen aku bagi kan.... hahahaha......

Nite! 

Comments

  1. baguslah cik muda pakar cinta. sy klau bab bagi nasihat ttg cinta memang gagal. huhu. btw, 'ojou-sama' tu adalah 'cik muda' dlm bahasa jepun (:

    ReplyDelete
  2. wah..jd doktor cinta kpd kazen la ni ea..hihi.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts