Sedih ? Depress ? Apa ubatnya ??

Huhu ~

Sedih? Kecewa? Tekanan? Itu semua cerita masa lalu yg tak perlu rasanya untuk aku ungkit semula ...

Tapi ...

Bila satu perasaan yang seakan dulu tu kembali lagi, well yeah... Memang buat aku rasa nak jerit sekuat hati. Macam dulu ... Kau tau macam mana rasanya depress tu? Tau ?? Tertekan oleh perasaan sendiri. Untuk bercerita tentang 'itu' ... Mungkin aku bukan lah orangnya. Cukuplah sekali dulu. Dan aku takkan ulangi semula. 

* * * * * 

Ceta pasal perasaan sedih ni, aku nak juga tau macam mana korang semua hadap keadaan depress korang ... Bila korang rasa sedih & down, korang selalu buat apa ? Ada orang, bila dia berada dalam keadaan yang tak menentu macam ni (as i am rite now ... * :'(  ..hukk..) benda tak lain tak bukan adalah menangis sepuas puasnya . 

Yep... Tu adalah perempuan... Memang tak lekang dengan air mata kan ?? Tapi apa salahnya kalau  itu mampu membuatkan perasaan kita kembali reda. Cara tu juga sebenarnya mampu mengurangkan pengeluaran aliran tunai. ... Ye la, kalo dah ko meratap dalam rumah, tak kuar sopping, makan pun tak mo, kan boleh menghalang aliran tunai keluar. Huhu di samping korang boleh menurunkan berat badan. Bhahaha...! Tak lah...sebenarnya duduk berseorangan ni tak bagus taw ... Bukan apa, kalau kita bersendirian melayan sangat perasaan sedih tu, siap dengar lagu-lagu menyayat hati sampai kita terleka... Sebenarnya ada yang menjadi peneman ... Huuuhuuuu..... Tu yang boleh sampai hilang kewarasan dan bunuh diri. Yea, bila kita sedih kita akan jadi pendiam dan terus melayan perasaan sebab waktu tu kita rasa semua orang kat sekeliling kita tak faham apa yg kita rasa ...kan? 

Jadi, make sure JANGAN SAMPAI KETERLALUAN, JANGAN SAMPAI MEROSAKKAN DIRI SENDIRI .. JANGAN SAMPAI BUNUH DIRI ... okay !! Nak menangis boleh, tapi menangis lah pada yang Maha Pencipta. Sesungguhnya Dia Maha mendengar rintihan kita tu. 

Selain tu ?

Hmm..hmm... Aku suka gelak ... Hey, gelak ni sebenarnya boleh membuatkan kita lupa sekejap dengan masalah yang berlaku. Bak kata pepatah orang putih, 'Laughter is the best Medicine' Jadi, riang kan hati korang, andai tak mampu buat hati gembira, apa salahnya menggembirakan hati teman-teman lain. Kan? So, amik masa untuk chill sekejap. Kuar lepak, makan-makan, tengok movie ... 


"Bila aku sedih, aku amik bntal n aku tidow" kata sorang kawan aku ... Its time to sleep...!!

Huhu... setiap orang berbeza cara menghadapi depress ni kan? So, itu juga salah satu cara tuk korang hilangkan sikit tekanan. Mungkin lepas bangun dari tidur tu, minda korang akan kembali segar dan boleh buat keputusan yang lebih baik untuk solve problem korang. Tapi, tapi...tapi .... Masalah perlu juga diselesaikan !! Please, jangan lari dari masalah. Sebab kita adalah seorang yang PENAKUT sekiranya lari daripada masalah ... 

Orang tak respek kita la macam tu ... 

Now, aku dah rasa sedikit lega. Bila aku prektik tiga benda ni. Mungkin dua tiga minggu ni segalanya akan kembali pulih. Insyaallah. Masa akan menentukan ...

Dan korang ? Dah setel ke rasa down tu ??

Dari apa yang aku ceta tadi, rasanya satu persamaan antara ketiga-tiga tu yang dapat aku simpulkan ...

MASA ...

Ya, masa..

Apapun yang mampu membuatkan kita kembali ceria, sebenarnya MASA adalah pengubat segala rasa. Sebab dia lah yang akan mengubat segala kesedihan itu. 


"In time, the hurt began fade and it was easier to just let it go ..."

Comments

  1. moga semua dimudahkan ea.. jgn kt terlalu ikut perasaan coz mgkin mmbinasakan dri sndiri juga..


    jom memask bg ilng stress or kmrhn =)

    ReplyDelete
  2. cuba untuk kembali ceria ye...:)

    ReplyDelete
  3. hehe . mun kalau sedih , pikir dalam dalam . kenapa benda nie jadi ? ouhh maybe ade hikmah :) terima dengan ikhlas . dah redha semua , bukak vdeo lwak , enjoy the vdeo . lastly , melalak kat youtube ! hoho XD

    ReplyDelete
  4. rietta biasa pergi menembak (shot gambar)..sangat tenang, tgk flora n fauna...

    ReplyDelete
  5. nur anis ;
    yep.. try to be happy...!

    CikMunBlogger ;
    emmm, syok jg ekkk tgk vids lawak... nak tgk maharaja lawak lar...huhuhu~

    HeNRieTTa JoSe ;
    rietta, igt betul2 menembak la td... tp sy tak ada senapang patah(dslr) tuh...huhuhu~ :'(

    ReplyDelete
  6. Tido laju lajuuu o yeahhh hahahha

    ReplyDelete
  7. Tido laju lajuuu o yeahhh hahahha

    ReplyDelete
  8. iskkkkk tak de keje lain tidowwwww je la ....huhuhu~

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts