expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, March 16, 2010

Ati ni rs sedey ttbe...

Arini blk awal lg... xde plan apa-apa, so ada ms blk awal, blk ler kan.. mak tny td awal blk, sllu lewat... Pe nk jawab kt mak? Aku diam je.. cuma bg bunyik "hmmm"  Mak pn tak tny lg.. Emm..xpe, semua tu mak x perlu tau..x penting pn. Bior ler anak mak ni dah besar..huhu~~ Msk je kat umah td, bau masakan yg sgt2 best..hmmm yummmy.. Td pn x makan pe.. Malas + kopak..(gaji lg 2minggu, azab btl!!) So, pe lg tibai je le.. Tgh makan dlm otak aku ni dok nk usulkan juge ler hasrat nk duk kuarters tu... tp story yg lain kluar..,
"Mak, bsk org kursus kat Ulu Langat"..
Mak tny bp hari..? hmm..
"1 hari je".. mak..jgn risau..
"Ramai ke yg pg?"
"Rmi juge..kak ti pn ada.." Mak jawab ok! Hasrat ati tu msih x terkeluar lg...even dlu penah juge aku usulkn tp xde jawapan...camana ni?  Lepas makan setel smua kt dapur, aku msk bilik... lepak dlm blik lg best..buka note book, igt nk layan Adnan Sempit jap, al maklum arini 'off day'..huhu~~ Ttbe mak masuk, mak hulur RM..aittt..
"nape mak", pelik aku..kaya ngat mak aku nih...
"Ambik la ni...bsk nk g kursus tu xde duit.. amik nih.."
"ish x payah la mak.. ada duit nih.."
"Amik je, buat isi minyak.. nk pg tu bkn dekat"... Ya Allah, ati ni rs sedey ttbe... Betapa prihatinnya mak kat aku, ptt ler pepagi td mak bgun siapkan bekal tuk aku.. Tau je mak kan anak dia ni tgh susah.. Btl la, camana pn aku nk sorok masalah, mak akan tau juge...aku rs mak pn tau aku mmg xde mood skang ni..tp dia x penah tny.. Tiap kali aku blk lewat, letih, dia cuma tny da mkn lom.. tak penah tny lebih... tp aku tau mak tau yg aku ada masalah & aku tau mak sayang aku... mak jgn risau ye...ape pn tjadi, aku ttp syg mak dr segala-galanya... smpi bile2... Abis blajar nih aku nk mtk keje lain...semua ni utk mak aku... aku janji mak..!!

4 comments:

  1. kasihnya ibu membawa ke syurga....
    akak pun sayang mak akak.... rindu sangat2... kadang2 rasa sedeh sangat sebab x boleh nak jaga dia sekarang.... mesti dia rasa sunyi sebab anak2 dia jauh dari dari dia.... nak ajak duduk sekali dia x nak. x boleh bayangkan kalau dia dah x der nanti... 'mak' ampunkan orang yer...so aze... jagalah mak sebaik mungkin selagi masa & keadaan kita mengizinkan...

    ReplyDelete
  2. mekasehhh kak.....
    org tua... sllu kata x mo menyusahkan kan... tp sbnrnya kite ni yg sllu menyusahkan hati diaorg kan..dia x penah merungut sikit pn kan ngn kerenah anak2 dia... hmm... kte nk cari org yg leh jaga kte sama mcm mak kte jaga kte...huhu~~

    ReplyDelete
  3. gua sayang mak gua lebeh drpd gua sayang mak lu.
    tapi, bila nak pekse, gua mesti cium tangan n pipi mak lu...pe cerite??
    heheheeh..

    ReplyDelete
  4. lu semak la beb...sayang2 mak gua... lu igt umah gua pusat kebajikan masyarakat ke ble time2 pekse....!!

    ReplyDelete