expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, January 15, 2014

Langkah


Zaman-zaman sekolah dulu aku selalu terbaca dalam setiap biodata yang dikarang untuk kenangan teman-teman. Atau pun di awal perkenalan. Satu frasa yang aku rasa memang agak dekat dengan jiwa remaja waktu tu. Sekitar tahun 1997-1999. Kalau korang juga pernah dengar.... 'Tanpa Usaha Mimpi Tak Bermakna..' 

Cewah. 

Masih ada lagi ke yang guna baris ayat tu sekarang? 

Bila teringatkan sebaris ayat ni aku terfikir sesuatu. Selepas perkenalan aku dengan seseorang yang boleh aku anggap kakak. Kakak yang membuatkan hati aku berkobar-kobar untuk mencari rezeki lebih. 

Mampu ke aku setanding dia?

Mampu ke aku tuk capai macam apa yang dia capai sekarang?

Mampu ke aku?

Ahh.... Tanpa Usaha Mimpi Tak Bermakna kan?

3 comments:

  1. Ambil langkah yang bijak untuk terus masuk..kena melangkah jugak kalau nak berjaya :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum awak. in shaa Allah awak mampu. usaha kan tangga kejayaan? jangan mudah mengalah ye

    ReplyDelete