expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, August 31, 2010

PROUD TO BE MALAYSIAN!!

Aku terbaca satu artikel berkenaan dengan rusuhan org indon ke atas kediaman duta Malaysia kat Indonesia... Rentetan dr tue Berita Harian pon ada melaporkn ttg kejadian rumah banglo jurutera Malaysia dkt Kalimantan Barat, Indonesia dibaling batu besar dek sekumpulan lelaki yg pakai pelekat 'Ganyang Malaysia' dkt baju. Sambil jerit "You Malaysia balik!" Huishh....ganas sungguh diorang kan... Tp org kite steady lg kan...nak juge amik org2 indon ni kerja lg, nak juge bg diorang tinggal kat Malaysia nih... Pastu, diorang yg merusuh ni perasan ke idok eh sebilangan besar kekawan diorang yg duk malaysia ni aman damai je kat sini...Patutnya diorang ni bersyukur la sbb kite semua nih bg diorang tinggal kat sini... Siap bg keje. kalo diorang ni nak bantah sbb rakyat diorang yg dua tiga kerat tuh kene tahan, mmg tak berbaloi... tak la plak diorang ni pikir yg beribu2 lg bekerja kat sini...dibayar gaji lumayan...sampe blik kg, boleh buat rumah besar kat sane...x plak diorang nih heboh... Ada la pulak yg siap cabut lari lg blk Indon siap kelepet duit MakINchik,Pakinchik diorang... Takde la plak org Malaysia ni nk wat rusuhan mcm diorang.. Tak pon, yg bawak lari anak dara org balik Lombok tuh....ada la plak kite org Malaysia nih nk pi bakar kediaman duta diorang...lempar ngn najis.... tu lah, selalu tiap-tiap kebaikan ni org tak pandang, yg buruk je dipandangnya... Padahal, berapa banyak kebaikan yg kita tabur, tp yg sekecik hama kesilapan tu yg di canang2 kat luor kan....Senang, mohon jew la diorang nih balik smula tpt asal diorang.... Diorang tak untung kite pon tak rugi.. Sure masalah pengangguran kat Malaysia nih ngn masalah kemiskinan dapat diatasi menjelang 2020... hehe~~


legn0te : bezanya pemikiran kite dan pemikiran mereka....proud to be Malaysian..!!!

No comments:

Post a Comment