KERJA

Dah seminggu dah, demam... kebah balik, demam... kebah blk... Apsal ye? harini aku demam lg...mak temankan tido same mlm tadi... sama mcm dulu2 ble time aku demam mak mesti ada sebelah tido... selama 26 tahun ni, keadaan tu x pernah berubah... Aku selalu susahkan dia selama ni kan...? Tp pada dia, aku tak pernah menyusahkan... itu lah kewajipan dia...sebagai ibu...dan satu hari nanti ble aku di tempat dia.. aku nak jadi mak mcm dia... 

*****
Cerita pasal kerja...x pernah habis..kan! strt dari 2 minggu lepas, kemain bz dengan tender MBMMBI.. Ahamdulillah dah setel pon minggu penilaian tu... [tp dlm bz2 tu sempat jg aku wat GA ngn usya skejap2 FB..hehe, jgn marra bos!!] Minggu ni pulak nak hadap kertas keje LP pulak... Ciyan kat Bos... Dia pn mcm x larat.. nak pulak dah berbadan dua ni..nak wat cane kan, mmg da takdir kite 2 je kan wat sampe setel... Partner dah merajuk...huhu, padan muke kite..! 
Tapi, sekurang2nye kite dua keje tahan lagi.... ciyan juge kat bos lg sorang tu... Staff dia dua org yg bleh harap da lari... Yg tinggal pun staf baru ni tak mcm staff yg dulu... Dia kata, susah sgt ble tak ada budak dua org tuh. Ye lah, aku pun rasa mcm tu jg... Kelmarin, sebutharga piano, tak de sape bantu dekat Sekolah Alam Shah.. Staff dia pun xde. Masalah betul bila Pengetua SAS tu bising nak pakai dewan untuk PMR, terpaksa lah kami mengangkut 100 bijik piano yg seberat 60kg tu pindah tempat lain. Yg ada tolong petang tu.. Nizam, Muaz, Rahil ngn Ijan, sampai 4:30 diorang tolong. Baki lagi brp bijik tu aku, Ily, Cik Ina ngn Cik Wan yg setel.. tu pn bubuh tepi dulu... besok baru pindah kat stor blakang. Ijan datang blk pn agak lewat.. Nak setel dh baru sampe ehhh....jahat betul! Neway, thanks!! Trima kasih jg dekat Yaz sbb tlg sama petang tu... Hmm...Cik Ina sedih sbb staff lama dia tak de, katanya..kalo tak...mesti tak de masalah...
Besoknye masa nak pindah masuk stor belakang tuh, ramai yg dtg tolong.. Tu pn atas jasa baik Pn Imah..dia yg panggil budak-budak PRE dgn Dasar tolong ramai-ramai.. budak-budak ni pn ada jg... Pada semua yg terlibat untuk sebutharga piano tu, terima kasih diucapkan..!!

legn0te : cik ina kata best sgt ms kat sekolah dulu....aku pun...

Comments

Popular Posts