Thursday, September 16, 2010

SHOPPING

A day before raya.... Aku da selamat sampai rumah Mantin, Negeri Sembilan. Tahun ni beraya kat sini... 2 tahun lepas pun dkt sini....Tahun depan pun insyaallah, kat sini juge... Sesungguhnya, selama 26 tahun ni.. memang aku raya kat sini...

*********
Petang 30 Ramadhan 1431H, aku dengan sepupu sepapat fulun turun KL semula... Buat ape? Hmm...mmm pe lagi la kalo dah dgn Yoy, Yie, Dekya ngn Ayu...soping la. Yg abang aku memang kaki melayan... Kami pg Sg. Wang usya PSP.. Yang aku ngn Dekya dapat la rembat 1 sling beg... Padahal, kununnye turun KL sebab nak beli kasut la...tp yg lain yg aku dapat. Bebudak lain sume tunggu malam sbb nk pulun baju melayu, songkok n so on dkt Jalan TAR. Bermakna, kami akan pulang lewat..
Buka puasa kami semua sepatutnya kat luar tetiba jadik lain bila dikontek-kontek, lagi dua org sepupu aku Iwan ngn Aiman juge ada kat Sg. Wang...pon sama shopping... Bermakna, kami akan mamam kat umah mereka kat Kenari... Best..!! Siap buka ngn solat maghrib, kami gerak... Jalan TAR  here we go!
Ini mmg aku tak espek... rupanya kat sinun, masey ramai lg makhluk yg belom balik beraya..... Tak silap aku, sebelom ni, sehari sebelum raya KL dah  mcm padang jarak... [maks0d aku tahun2 yg lepas tu bukan la 2-3 tahun kebelakangan ni] sbb aku pun bkn rajin sgt shopping malam raya...Nak kire setahun tu sekali jew..kan.  Kalau ada pun itu dulu sgt...ms arwah Mak Teh ada..sekitar tahun 2000-2005.
Syukur, memang apa yg kite orang carik semua dapat.... Aku dengan kasot yg tak seberapa mengikut kehendak.. Yoy dengan baju idaman dia bli kat Sogo sama dgn kasot aku.. Abg aku dengan set baju melayu Johor sekali ngn songkok tinggi dia, made in Jalan TAR... Kami balik dengan perasaan puas hati...senyum ke telinga~~ ngehehe ~o0~

No comments:

Post a Comment