Review Filem : A NIGHTMARE ON ELM STREET

Arini, Nott janji ngn aku plan nk blk 14... Tp sia-sia penantian aku bila sampe kul 3 dia senyap xdak kol apa...

Lama sungguh hari berlalu, bile bersendirian sepi jadik pilu... 
Fikiran tak keruan, jiwe ase kekosongan, diriku bukan aku...

Whoiiii.... betol2 bosan.. lalu, aku amik phone yg dulu pernah jatuh dlm longkang busyuk tu... Ku buat panggilan hangit pada teman persekolahan ku, kat umah dia di Blok A..[aku blok C - utk makluman] Kedengaran caller ringtone Rayuanku oleh penyanyi tersohor satu masa dulu..Rohana Jalil...

" Ingin kuhapus namamu, Tapi tak berupaya, Bilakah dapat bertemu, Dengarlah rayuanku..."

 2-3 kali chorus diulang barulah kedengaran suara merdu di hujung talian... 

"Tgk movie jom.."
"Cite pe? PErcia aku da ngok da..."
"Nightmare jom..."
"Uishhh...mcm takot jea... Tu cita per"
"Nightmare...mimpi ngeri kat jalan Elm..Jom..!"
"Kul bp?"
"4 siap, tgk kat Wangsa Walk je la..dkt sket.."
"Orait...nk pki bju kurung ke kebaya?"
"Kebaya pon ok... ke ko nk pki jubah pon orait...ikot kau yg mn sopan..."

 5 sampe Wangsa Walk, bli tiket masok panggung... bermulalah episod jerit menjerit... Apa pon, aku bg 5 bintang ler kat movie ni... Terkejut sampe terkentut.. Kalo korg pg ngn boipren, mmg boipren korang puas ati ler melabur tiket 13 hengget kat TGV...haha~~

ni salah satu part Kris tertido dlm kelas masa tgh blajar sejarah [belasah je] Termimpi Freedy [si jahat tu jadik cikgu dia..ngehehe...] 
Ni pulak part Nancy cedera ms tertido, ms mimpi tu Freedy cederakan dia...Si Kuinin [x taw nk eja nama dia] tu bwk dia pi sepital, before diorang plan nk setel problem yg menghantui dorang... setelah 3 org besfwen dia mati dalam keadaan ngeri dlm tido...

Actually, cite dorang nih start ms diorang sesama blajar kat prasekolah.. Ada satu kisah yg mak abah dorang selindungkan ms dulu..bile besar dorang da lupa le kiranya.. Tp Incik Freedy tu dtg blk utk revenge of the fallen la diatas perbuatan mak abah dorang ni...huhu..

Haa!! Ni lah dia Incik Freedy tu...rare tak? huhu~~
Aku nk crita abes bole jew..tp kang nk kne sediakan pop korn la air pepsi la pulak... Malas la aku.... So, adalah lebih Apdal pg tgk sindri kat wayang tu ehhh..... caw cincaw... ~o0~

Comments

Popular Posts