2nd day di rumah 14....

K0mfem!! Linda x dpt joint umah 14.. Ari Ahad tu dia ada tny akak dia, akak dia reject proposal dia..
"Nape? Dah bny sgt duit ko tu? Dr ko bg kat kerajaan duit tu, baik ko bg kat akak je" hmm...

Smlm blk amik baju ngn barang-barang sket. Plan ngn Nott balik rumah kol 6, singgah umah dia dulu pastu baru gerak ngn dia balik Melati.. .. Packing baju.. Angkut brg-brg sedekah org.. Tp hajat tu terbantut sekejap bile kami nk btolak blk tu baru si Nott perasan purse dia yg mcm mak datin tu M.I.A... Bengong juge la kejap dia duk kat bwh tepi meja dia... Puas kami carik, mmg x jupe... Nott sure org yg amik tu pn mmg tau kat mane Nott simpan purse dia.. Nott suspek ada sambadi yg mmg lama perati dia...tp xbaik kan tuduh...dosa..akhirat masuk neraka... eKceli aku mmg kesian btl dgn Nott, dah la biopren dia baru je melarikan diri, duit pn tgl sekeping tu je dlm purse tp da kene rembat ngn org.. mcm da jato tgolek, ditimpa tangga ... bedebushhhh......terkapai-kapai nott melambai-lambai...mntak tolon kat linda toha...kesian..

Mlm, Nott nangesss lagik....
***********************************
Pg ni kitorg ada taklimat pasal pekse PTK ngn KPSL kul 10 pagi...
Blk dr taklimat tu dpt cite dr Nott, purse mak datin dia dijumpai oleh seseorg... Syukur alhamdulillah... Itu pn lepas dia bising2..agaknyer sambadi tu terasa la kot... Entah ler kan... kalo x mcm ner dia leh la plak nk bubuh kat pijen hol Nott kan...Pastu duit plak je yg dia amik, lain dia pulangkan... Nott ckp dia p btau abah dia suh nengok sape yg amik... Ustaz tu ckp mmg ada yg amik..Ya Allah takutnye... At least org tu pulangkan kan, Nott pn x kesah ngat, dia pn da maafkan org tu.. Pe yg penting dia dapat blk purse dia...dan yg plg penting skali, mende yg plg bernilai dalam tuh dia dapat semula...gbr arwah abang dia...

Hmm..aku ngat nk juge la mintak tlg kat abah Nott nk tau sape yg pinjam CD korea aku tuh.. mintak dia pulangkan blk.... Aku pny la simpan duit susah payah bli CD tu semua... Senang2 je buat harta sendiri kan... Tak halal tu sampai bila2... hidup dia Allah selalu susahkan nanti. Kalo dia pulangkan, aku maafkan je pn..wat pe nak simpan2 dlm ati kan... yg penting dia pulangkan da cukup baik dah....

Comments

  1. aku pun nak jugak jijah...tengok kan mana kunci aku tu pegi...kunci umah ilang takpe, aku dah ganti mangga baru..tapi key chain key chain yang encik botak bagi...sayang nye...takkan dapat balik tu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts